Sosyal Medya Yönetiminde Paylaşım Düzeni Nasıl Olmalıdır?
Sosyal medya günümüzün en sık kullanılan medya araçlarından birisidir ve bu nedenle firmalar için en fazla kullanılması önerilen dijital pazarlama araçları arasında yer almaktadır. Geleneksel pazarlama yöntemlerinden belirli özellikleriyle ayrılan dijital pazarlamanın temel mantığında geleneksel yöntemlere oranla daha fazla kişiye ulaşma ve marka bilinirliğini ve ürün satışını artırma yatmaktadır.
Dijital platformların yaygınlaşması ve internet teknolojilerinin kullanımının yaygınlaşması ile birlikte geleneksel pazarlama karması elemanları günümüz koşullarına uyum sağlayarak değişiklik göstermiştir. Dijital pazarlama olarak adlandırılan yeni pazarlama anlayışı, web site, mail, blog, sosyal medya, online TV vb. pazarlama gibi farklı pazarlama yöntemlerini bünyesinde barındırmaktadır. Firmaların dijital pazarlama yöntemi olarak sıklıkla kullanmayı tercih ettiği yöntem ise, sosyal medya pazarlamasıdır.
Sosyal medya pazarlamasının temelinde sosyal medya paylaşımları yer almaktadır. Sosyal medya platformları ülkemizde ve dünyada geniş kullanıcı kitlesine sahip platformlardır. Dolayısıyla firmaların geniş kitlelere kolayca ulaşmasını sağlayabilecek önemli araçlardır.
Sosyal medya pazarlaması yapılırken düzenli içerik üretimine dikkat etmek gereklidir.
Dünya üzerinde geniş kullanıcı kitlesine sahip olan sosyal medya platformlarının her birinin kendine özgü yapısı ve kullanıcı profili bulunmaktadır. Bu nedenle öncelikle firmaya ve hedef kitleye uygun olarak kullanıcı profiline sahip sosyal medya platformunu dijital pazarlama aracı olarak seçmek gereklidir.
Daha Fazlası İçin: VİDEO İÇERİK ÜRETİMİ İŞLETMELER TARAFINDAN DA ELE ALINIYOR!
Facebook‘ta, her gün ortalama 1 milyardan fazla video izlendiğini biliyor muydunuz? Raporlara göre, insanlar ve markaların Facebook üzerinden yaptığı video paylaşım oranı geçen yıla göre %260 artış göstermekte. Verilerle bunları kanıtlamak zorunda bile değilsiniz. Kendi Facebook zaman tünelinizi açıp bir bakın isterseniz.
Sonrasında seçilen platforma göre firma profil sayfasının düzenlenmesi ve hedef kitleye uygun içerik paylaşımlarının yapılması gerekmektedir. İçeriklerin platformun kendi yapısına uygun olarak hazırlamak kişilere etkili ulaşmada önemlidir. Doğru hashtag kullanılmalı, görseller platformun ideal olarak sunduğu ölçüde olmalıdır. Sonrasında hazırlanan içerikler düzenli ama çok sık olmayacak şekilde planlı olarak paylaşılması gerekmektedir. Gün içerisinde sıklıkla içerik paylaşılması, içeriklerin diğer kişilerin hızlı sayfa akışlarında kaybolmasına neden olabilmektedir. Ayı zamanda hedef kitlenin paylaşımlara karşı ilgisiz olmasını da etkileyebilmektedir. Bu nedenle planlı ve düzenli paylaşım yapılması sosyal medya pazarlamasında etkili bir sonuç alabilmek için son derece önemlidir.