Kişisel veya Kurumsal Firmalarda E-Posta Yönetimi
Schmidt’in en çok üzerinde durduğu ve en çok önem verdiği madde e-postalara hızlı dönüş yapılması. Bu konuda şöyle diyor: “Hızlı dönüş yapın. Sadece bazı e-posta için bu kuralı uygulamayın. Gelen e-posta kimden olursa olsun dönüş yapacaksanız en hızlı şekilde dönüş yapın.”
Daha Fazlası İçin: Online Aday CV Havuzu Oluşturmak Artık Çok Kolay
Firmalar eleman ihtiyaçlarını pek çok kez ilan yayınlayarak gidermeye çalışmaktadırlar. Bu ilanlara başvuru yapan kişilerin öz geçmişlerinin ve başvuru bildirgelerinin bir havuzda toplanması ve içlerinden firma için doğru kararın seçilmesi insan kaynakları açısından karmaşık hale gelebilmektedir.
Eric Schmidt’in diğer tavsiyeleri şöyle:
- Kısa tutun. E-postayı gereksiz yere dallandırmayın. Yazdığınız her kelime ayrı sorumluluk anlamına geliyor ve ilerde sorun olabilir. Kısa tutmak sizin yararınıza olacaktır.
- E-postalarınız mutlaka ayrıştırın. Etiketler, filtreler veya anlık hızlı aksiyonlar ile e-posta kutunuzu daima temiz ve düzenli tutun. Bunu yapmazsanız ilerde aradığınız önemli şeylere ulaşmak için çok fazla zaman harcamanız gerekir.
- E-posta dünyasında “son giren ilk çıkar” mantığı ile hareket etmek oldukça yararlıdır. Eski e-posta genellikle bir şekilde halledilmiş olabildikleri için son gelen e-postaya en hızlı dönüş yapmak çok yararlı olacaktır. Tabi diğer e-postaları da unutmayın.
- “CC” yi kullanın. Konuyla ilgili size zaman kazandırabilecek veya faydalı olabilecek kişileri yazışmalarınıza dahil edin.
- BCC’yi kullanmayı unutmayın. Bazen, bazı bilgileri başkalarıyla gizliden paylaşmak faydalı olabilir.
- Bağırmayın. Hepimiz e-posta yazarken BAĞIRMAK nasıl oluyor biliyoruz değil mi?
- Gönderdiğiniz e-postaları takip edin. Okundu mu? Zamanında dönüş yapıldı mı? E-postayı göndermek her zaman yeterli olmuyor. Schmidt bu konuda “Mailbox APP” kullandığını belirtiyor. Gmail’de tag’ler ile takip yapabilir, 3. parti uygulamalar ile kendinize hatırlatmalar belirleyebilir, detayları takip edebilirsiniz.
- Konu başlıklarında da açıklayıcı olun.Yazdığınız e-postalarda belirli kelimeleri kullanmanız aramalar yaparken bu e-postalara ulaşmanızı oldukça kolaylaştıracaktır. Kafanızda farklı konular için belirleyeceğiniz bazı kelimeleri e-postalarda kullanmak yeterli olacaktır.