Çağın gerekliliği ileri rekabet ortamında, farklı olmak yetmiyor maalesef; güven verici ve sürekli etki yaratan bir marka olmalısınız. Küçük ölçekli şirketler marka farkındalığına çok önem vermeye biliyor, fakat bu farkındalık çalışmalarını uyguladıklarında önemli gelişmeler elde ediyor. Marka bilinirlilik çalışmasına başlayan kuruluşlar sonrasında yapılacak işler listesinde bu çalışmaları ön plana almaktadırlar. Markanın bilinirliği ya da farkındalığı hedef müşterilerinizin sizden ne kadar haberdar olduğudur, iyi bir farkındalıktan müşteriler sizi tercih ettiklerinde bahsedebiliriz. Yani aynı özelliklere sahip diğer markaları değil güven duygusuyla müşteriler sizi tercih ettiklerinde. Bir hizmet ya da ürün alacağınız zaman daha önce kullanmamış olsanız da adını duyduğunuz firmayı tercih edersiniz, çünkü bu şekilde diğer firmalardan yaptığınız alışverişe göre daha az tedirgin olacaksınız bu durum da sizi bilinirliği olan firmaya hemen sürükler. Artan pozitif marka farkındalığının müşteri sadakatinin, kulaktan kulağa pazarlamanın, marka değerinin ve satışların artması artması gibi avantajları da vardır.