Kurumsal Bir Web Sitesinde Olması Gerekenler
Teknolojinin gelişimi ve dünyanın değişmesiyle artık pek çok insan internetin ve dijital çağın gücünü anlamış durumda. Birçok sektörün tamamen internet üzerinden faaliyet gösterdiğini, en büyük kuruluşların altyapı ve hizmetlerinin internet olduğunu, mahalledeki esnafların bile artık internet aracılığıyla satış yaptığını söylemek mümkün. Hal böyle olunca, internet üzerindeki rakipler ve rekabet de her geçen gün artıyor.
Eğer büyük ve kurumsal bir firma olma yolunda önemli adımlar atmak istiyorsanız, işe web sitesiyle başlamanız gerekmektedir. Web sitesi, sizin internetteki kimliğinizdir. Müşteriler, potansiyel müşteriler hatta ve hatta rakipler dahi sizi internet sitenize bakarak tanımaya çalışır. Bu yüzden en başta kaliteli ve kurumsal kimliğinizle uyumlu bir web sitesine sahip olmak kilit noktadır.
İyi bir kurumsal web sitesinde olması gerekenleri maddeler halinde sıralamak gerekirse;
- Bir inşaatın temeli sağlam olmazsa, o inşaatta büyük sıkıntılar ortaya çıkmaktadır. Ya da bir arabanın motorunda sıkıntı varsa, o arabadan yeterli verim alınamamaktadır. İşte yazılım da bir web sitesinin en önemli noktası, kalbidir. Web sitesinin dinamik ve çok fonksiyonlu olması gerekmekte, bu da çeşitli kodlama teknikleriyle mümkün olmaktadır. Bunun için de uzman bir işletme ya da ekibe danışılmalı, bu alanda profesyonel bir destek alınmalıdır. Site altyapısının güçlü olmasının yanı sıra web sayfasının açılış hızı da dikkat edilmesi gereken bir diğer noktadır. Açılış süresi kısa olursa site çok daha verimli olacak, aksi takdirde ziyaretçilerin sayfada kalma ihtimali düşecektir.
- Alınan domain adı kurumsal kimliğiniz ile uyumlu olmalıdır. Ayrıca internet üzerinde birçok tehdidin, virüsün ve riskli sitelerin bulunduğu da göz önünde bulundurulmalı, web site .com ya da .com.tr olarak kurulmalıdır. Böylelikle web sitesine güven artacağı gibi sitenin Türkiye üzerinden hizmet verdiği de anlaşılacaktır.
- Web sitenin mobil cihazlarla uyumlu(responsive) olarak kurulması hayati önem taşımaktadır. Yalnızca bilgisayarlardan değil, telefon ve tabletler dahil olmak üzere tüm araçlardan rahatlıkla giriş yapılabilmesi gerekmektedir.
- Araştırmalara göre bir web sitesinin hakkında kısmı, ürün ya da hizmetlerden önce tıklanmaktadır. İnsanların merak dürtüleri ve firmanın ürünlerinden önce kim olduğunu öğrenmek istemeleri, hakkında sayfasına muhakkak girmelerini sağlamaktadır. Bu yüzden firma hakkındaki bilgilerin doğru, akıcı ve ilgi çekici olması gerekmektedir. Kim olduğunuz kısa ve anlaşılır bir şekilde anlatılmalı, ne iş yaptığınız, bunu kaç yıldır yaptığınız, hangi ürün ya da hizmetleri sattığınız hakkında net bilgiler verilmelidir. Site ziyaretçilerinin hakkında sayfasından çıktıktan sonra kafalarında herhangi bir soru işareti olmamalıdır.
- Hakkında, ürün ve hizmetler sekmesinin yanı sıra referanslar ve iletişim bilgileri de sitede muhakkak olmalıdır. Referanslar, daha önce markanızla çalışan ve aldığı hizmetten memnun olan müşterilerdir. Ziyaretçilerin web sitenize ya da size güvenmesi için referanslar son derece önemlidir. Güven için bir diğer unsur da iletişim bilgileridir. Hizmetlerinizin şeffaf olması gerekmektedir. Bu yüzden telefon, mail ya da açık adres gibi bilgiler sitede mutlaka görünür bir yerde olmalıdır. Bunun yanı sıra son zamanlarda iletişim bilgilerine Google Maps de eklenmiştir. Bu sayede lokasyon bilgilerinizi girebilir, insanların konumunuzu birbirlerine rahatlıkla gönderebilmelerini sağlayabilirsiniz.
- Kurumsal web tasarım alanında en çok dikkat edilen noktalardan biri de ana sayfa tasarımıdır. Ziyaretçiler sitenize girdiğinde karşılarına ilk çıkan sayfa ana sayfadır. Bu yüzden bu sayfa dizayn edilirken pek çok detaya dikkat edilmelidir. Ürün ya da hizmetler sade ve açıklayıcı şekilde gösterilmeli, kullanılan renkler, yazı tipleri, arka plan seçenekleri ve görseller birbirleriyle uyumlu olmalı, özensiz ya da karışık duran tasarımlardan kaçınılmalıdır. İlk izlenim eğer iyi olursa, ziyaretçiler sayfada kalmaya ve sitenizi incelemeye devam edeceklerdir.
- Sitede kullanılan görseller tek başına istenilen verimi sağlamamaktadır. Görselleri destekleyici içerikler olmalı, bu içerikler ise anlaşılır, net ve sade olacak şekilde hazırlanmalıdır. Web sitenin içeriği doyurucu değilse, ziyaretçiler siteyi hızla terk edecektir. Siteyi doğru bilgiler ile doldururken okuyucuyu da boğmamak gerekmektedir. İkisinin de ortası ayarlandığında, içerikler görsellerle uyumlu gözükecek, ziyaretçilerin gözüne hoş gelecektir.
- İçerikler SEO açısından da kilit görevdedir. Web sitenin görünürlüğünü, bilinirliğini ve Google’daki sırasını artıran SEO, bir web sitede olmazsa olmazdır. Buna uygun içerikler yazılarak Google’ın web sitenizi tanıması sağlanmalıdır. Ayrıca haftalık bloglar ile de site güncel tutularak, arama sonuçlarında ilk sıralarda kalması hedeflenmelidir.
- Web sitesinin güvenli olmasının yalnızca site ziyaretçilerine de site sahibine de olumlu etkisi vardır. Eğer ödeme yapılan bir web sitesi ise mutlaka SSL sertifikaları ile güvenlik önlemleri alınmalıdır. Böylelikle kullanıcıların kişisel ve kart bilgilerinin korunacağı da garanti edilir.
- Artık hemen hemen her marka sosyal medyada var olmaktadır. Son yıllarda kullanımı epey bir artan sosyal medya, internetteki en etkin ve en güçlü silahlardan bir tanesidir. Bu yüzden eğer markanızın sosyal medya hesapları varsa, kurumsal kimliği daha güçlü kılmak için web siteye entegre edilmelidir. Bu entegrasyon, web sitesine gelen trafiği de gözle görülür bir şekilde arttırmaktadır.