Landing Page Nedir?
Türkçe’de açılış sayfası ya da varış sayfası olarak adlandırılan landing page, internet üzerinde bir reklama ya da sosyal medyada hazırlanan bir linke tıklandığında kullanıcıların yönlendirildiği sayfaya denilmektedir. Landing page’ler hazırlanırken belirli bir hedef kitleye hitap edecek şekilde tasarlanmakta, bir mesajları ve amaçları bulunmaktadır. Web tasarım, e – ticaret ve dijital pazarlama gibi farklı alanlarda kullanılabilmekte, dönüşüm açısından bir hayli fayda sağlamaktadır.
Landing page, kullanıcısına dönüşüm açısından katkı sağlamasının yanı sıra SEO bakımından da hayli faydalı bir araçtır. Kullanılacak olan link, landing page ile uyumlu olduğunda bu Google tarafından fark edilmekte ve daha üst sıralara çıkarılmaktadır. Ayrıca bu linkte kullanıcıların sürekli arattığı anahtar kelimeler de kullanılarak başarılı bir SEO ve dijital pazarlama çalışmasına dönüşebilmektedir. Ürün, hizmet ya da marka ile ilgili bilgi vermek ya da aksiyon almak amacıyla kullanılan landing page’ler, kısacası hem SEO’ya hem de satışa doğrudan etki etmektedir.
Landing Page Kullanım Amaçları
Landing Page, farklı stratejiler ile farklı alanlarda kullanılabilmektedir. Dijital pazarlama tekniği olarak yönlendirilen siteye ziyaretçi çekmek için tercih edilmektedir. Asıl amaç ziyaretçi tıklamalarıdır ancak farklı eylem ya da dönüşüm amaçlanabilmektedir. Hedefe uygun ve özenli hazırlanan bir landing page ile kullanıcılar birçok imkâna sahip olabilmektedir. Mesela;
- Ziyaretçilerin satın alma eylemi gerçekleştirmelerini sağlamaktadır.
- Ürün ya da hizmetin tanıtımı yapılabilmektedir.
- Ziyaretçilere bir forum doldurma seçeneği sunarak dönüşümlerin takip edilmesini kolaylaştırmaktadır.
- Linke tıklayıp siteye giriş yapanlara abonelik ya da üyelik gibi aksiyonlar sunarak organik site etkileşimini arttırmaktadır.
- Var olan kampanyalar hakkında bilgi verme ve haberdar etme imkânı bulunmaktadır.
Kısacası video reklam izleme, açıklama okuma, form doldurma, telefonla arama ya da bir ürünü satın alma gibi birçok aksiyona olanak tanıyan landing page’ler, dijital pazarlama stratejileri içerisinde son derece değerli bir yöntemdir. Landing page’deki en önemli ayrıcalık ise bu aksiyonların ölçülebilmesidir. Bu sayede maliyet hesaplamaları ve sağlanan kâr somut olarak hesaplanabilmektedir.
Etkili Bir Landing Page Hazırlamak İçin Gerekenler
Landing page hazırlarken, etkilerinin iyi olması için bir dijital pazarlama çalışmasına gösterilen özenin aynısı gösterilmelidir. Bunun için de öncelikle hedef kitlenin tanınması, istek ve beklentilerin belirlenmesi gerekmektedir. Bağlantıya doğru kişiler tıklarsa, landing page’in etkisi çok daha fazla olacaktır.
- Ziyaretçilerin hangi amaçla bağlantıya tıkladığı saptanmalı, içerikler de o amaca uygun olarak belirlenmelidir. Sorularına aradığı cevaplar anlaşılır ve net bir şekilde verilmelidir.
- Bağlantıda sayfayla alakalı anahtar kelimeler kullanılmalı, bu anahtar kelimeler landing page alan adında ya da ziyaretçilerin ilk göreceği noktalarda kullanılmalıdır.
- Açılan sayfanın görselliği de içerik kadar önemlidir. Özgün, kurumsal yapı ile uyumlu ve dikkat çekici bir tasarım yapılmalı, ziyaretçinin ilk bakışta ilgisini çekmelidir.
- Sayfanın herhangi bir yerinde konuyla alakasız bir görsel ya da içerik bulunmamalıdır. Ayrıca kullanılan içerik ve görsel, ziyaretçilerin profiline ve etkileşimlerine göre güncellenmelidir.
- Eğer landing page yönlendirilmesi bir reklam bağlantısı üzerinden yapılıyorsa, sayfa ile reklam içeriğinin uyumu hayati önem taşımaktadır. Satış odaklı ve klişe satış cümleleri kullanılmamalı, ziyaretçi, reklam mesajı ile sayfanın uyumlu olduğunu hissetmelidir.
- İnternetteki bilgi karmaşası, internet kullanıcılarının hemen çıkma oranını artırmaktadır. Bu yüzden ziyaretçilerin sayfadan çıkmaması için uzun ve sıkıcı içeriklerden uzak durulmalıdır. Mesajı doğru ve hızlı bir şekilde vermek, akabinde de eyleme geçirmek için detaylardan ve tekdüzelikten uzak durulmalıdır. Çarpıcı ve dikkat çekici başlıklar ön planda olmalıdır.
- Sayfanın yükleme hızı iyi olmalı, bağlantıya tıklandığında sayfanın açılması uzun sürmemelidir. Aksi halde ziyaretçi sayfada kalmayacak, farklı bir arayışa geçecektir.
- Belirli bir süre geçtikten sonra sayfanın geri dönüşüm oranları mutlaka kontrol edilmelidir. Ziyaretçilerin sayfada kaç dakika kaldığı, hangi içeriklere ağırlık verdiği ve hangi noktadan sonra sayfadan ayrıldığı dikkatle irdelenmeli, bu doğrultuda güncellemeler yapılmalıdır.
- Landing page’de ziyaretçileri yönlendiren ve harekete geçiren mesajların bulunması, dönüşüm sağlayan etkenlerden biridir. Açılan sayfalarda form doldurmak, telefonla iletişime geçmek ya da teklif almak için ne yapılması gerektiği söylenmelidir. Böylelikle kullanıcı sayfada bunu aramak zorunda kalmadan, ilgisi dağılmadan, isteği azalmadan iletişime geçmesi sağlanır. Bu yüzden landing page’lerde harekete geçiren mesajlar (Call To Action) hayati önem taşımaktadır.
Başarılı landing page örnekleri, genellikle bu maddelere dikkat edildiğinde gerçekleşmektedir. Aksi durumda hedeflenen geri dönüşler elde edilemeyebilir. Bu yüzden süreç tüm ayrıntılarıyla incelenmeli, hiçbir konu atlanmamalıdır.