Kurumsal Logo Tasarımı Nedir?
KURUMSAL LOGO VE KİMLİK TASARIMININ İŞLETMELER İÇİN ÖNEMİ NEDİR?
Kurumsal logo tasarımı, kurumsal kimlik tasarımının öncelikli basamakları arasında yer alan bir tutundurma faaliyetidir. Logo, bireysel bir oluşumun veya bir şirketin imajını, felsefesini ve özelliklerini görsel olarak yansıtan ve diğer rakiplerden ayıran bir çalışma türüdür. Tarihsel boyutuyla baktığımızda logo, ticaretin ilk başladığı zamanlardan bu yana ürünü diğer ürünlerden farklılaştırmak için kullanılan işaretler, semboller veya kısaltmalar olarak kullanılmaktadır. Ürünün farklılaştırılması için kullanılan bu sembol ve kısaltmalar özellikle okuma yazma yeterliliğinin düşük olduğu toplumlarda ürünün hatırda kalması noktasında önemli bir uygulama olarak karşımıza çıkmaktadır.
AR-AL YAPI KİMYASALLARI LOCALVERİ YAZILIM İLE BULUŞTU!
Ar-Al Yapı, 2013 yılında kurulmuştur. İzolasyon ürünleri, aydınlatma, kent ekipmanları alanında faaliyet göstermektedir. Ar-Al Yapı izolasyon malzemeleri satışı ve uygulaması alanında Duayen firmasının Türkiye’deki tüm kamu kurum ve kuruluşları alanında bayisi olarak konumlanmıştır. Belediyeler ve diğer tüm kamu kuruluşlarına Duayen firmasının geliştirdiği patentli ürünlerinin tanıtım ve satışını yapmaktadır.
Bayiliği yapılan ürünlere örnekler; polietilen bazlı yapıştırıcılar, PU kauçuk bağlayıcılar, PU zemin kaplama ürünleri, PU halı saha tutkalları, Duayen sprey sistem, görme engelliler için hissedilebilir yüzey ürünleri, parke tutkal ürünleri, su izolasyon ürünleri, izolasyon astarları. Ar-Al Yapı; aydınlatma sektöründe özellikle kent aydınlatmaları alanında uzmanlaşmıştır. Kent ekipmanlarının üretim aşamasından montaj aşamasına kadar tüm işleyişi büyük bir titizlikle yürütmektedir. Kent ekipmanları günümüzde modern belediyecilik anlayışının bir ekolü olmuştur. Aral yapı modern belediyecilik çözümlerinde müşterileri tercihlerine özel çözümler sunmaktadır.
Kurumsal Kimliğin En Önemli Parçası
Kurumsal kimlik uygulamalarının ilk basamağı olarak görülen logo, kullanıldığı eski zamanlardan bu yana dönem koşulları paralelinde değişim göstererek günümüzdeki haline kavuşmuştur. Ancak günümüzde de kullanıldığı firmanın veya bireysel oluşumun akılda kalmasına aracılık etmekte ve rakip olan diğer oluşumlardan ayrılmasına yardımcı olmaktadır. Kurumsal kimliğin önemli bir parçası olarak logo, kurum imajı ve felsefesinden izler taşımalıdır. Bu nedenle hedef kitleye hitap edecek, marka ile özdeşleşerek karşı tarafta marka hakkında farkındalık oluşturabilecek güçte tasarlanması gerekmektedir.
Firmaların kurumsal logo tasarımı yaptırırken dikkat etmesi gereken en önemli nokta ise, logonun şirketin özelliklerinden bir parça taşıması gerektiğini unutulmamalıdır. Çünkü logo, şirket ile hedef kitle arasında gerçekleşen ilk mesajdır. Müşteri genel olarak firma ile ürün arasında logo sayesinde görsel yollarla bir ilişki kurar ve görsel ilişki ürün ve firma farkındalığı açısından önemli bir ayrıcalıktır. Bu nedenle de kurumsal logo oluşturma aşamasında profesyonel destek alınması oldukça önemlidir.