İtibar Krizi’nin En Sosyal Hali
Dev platform sosyal medya; küçük büyük tüm markaların başvurduğu, duyurularını ve kampanyalarını paylaştığı en etkili mecra olarak varlığını sürdürüyor. Kriz, bir kurumu riske sokacak, beklenmedik bir zamanda gelişen en tehlikeli durumdur. Kriz yönetiminde genellikle kurumların aldığı bir önlem yoktur. Daha çok kriz sonrası değerlendirilip, ikinci bir kriz halinde önlemler alınıyor. Özellikle ekonomik krizler iyi yönetilemediği içinde birçok markanın ikinci krizi yaşamaya şansı olmuyor. Beklenmeyen bir zamanda ve çözümü acil olan kriz durumunu markalar artık sosyal medya ile yönetmeye çalışıyor. Ancak bu kriz itibar krizi ise; hatta zaman zaman da sosyal medyadaki etkileşim ya da takipçilerin yorumları krizi tetikliyor ve hızlı bir şekilde yayılmasına sebep oluyor.