SEO, İngilizce “Search Engine Optimization” olarak ifade edilen kelimelerin baş harflerinden oluşmaktadır. Türkçe’de “Arama Motoru Optimizasyonu” olarak ifade edilen SEO; arama motorlarında organik arama sonuçlarına göre web sitelerin üst sıralara çıkmasını amaçlayan çalışmaların hepsine denmektedir. Bunun için belirli kurallar bulunmakta, yapılan tüm işlemler bu doğrultuda olmak durumundadır.
Web sitesinin hedef kitlesine ulaşması, internet satışlarını ve gelirlerini arttırması için en önemli kriterlerden biri SEO’dur. SEO’nun asıl amacı; web sitenin arama motorunda üst sıralarda olmasını sağlamaktır. Üst sıralarda yer alan bir web sitesi, çok daha fazla tıklama alacak, daha fazla ziyaretçi siteye girecek ve doğru orantıda satılan ürün ya da hizmet oranı artacaktır. Burada atlanılmaması gereken en önemli nokta; SEO’nun fazla ziyaretçiden çok, daha nitelikli ziyaretçiyi hedeflemesidir. Yani bir web sitesi SEO desteği alıyorsa ve site etkileşimleri arttıysa, bu etkileşim ağırlıklı olarak nitelikli ve potansiyel müşteriler tarafından yapılmaktadır.
SEO ve Google İlişkisi
Şu an dünyada en çok kullanılan ve en popüler arama motoru “Google” dır. Bu yüzden SEO ile ilgili uyulması gereken kuralları Google belirlemektedir. Ancak SEO ile ilgili yapılan işlemler diğer arama motorlarında da geçerli olmaktadır. Google, arama sonuçlarını sergilerken kaliteli içeriği olan ve popüler siteleri ön planda tutmaktadır. Site içe optimizasyonların tam olması, internet sitesinin hızı, görsellerin ve metinlerin özgün olması, web sitenin hizmet amacıyla içindeki dökümanların uyumlu olması ve bunun gibi detaylar kaliteli içeriği belirlerken site dışı yapılan çalışmalar da popülerliği belirlemektedir.
Google’ın dünyanın en iyi arama motoru olmasının sebebi; kaliteli bir arama motoru olmasıdır. Bunun sebebi ise kullanıcılarına iyi bir hizmet vermesidir. Yaptığı güncellemeler ve yenilikler ile web sitelerini alaka düzeyine, uzmanlığa ve güvene göre optimize etmekte, detaylı kontrollerden başarıyla geçen siteleri arama motoru kullanıcılarıyla buluşturmaktadır.
Google, arama motoru kullanıcılarına en alakalı ve en doğru bilgiler sunan web sitelerini göstermeyi amaçlamaktadır. Bunun için her yıl çeşitli algoritmalar yazmakta, hizmet kalitesini sürekli geliştirmektedir.
Kısacası, hem görsel hem de metinsel içeriklerin özgünlüğü ve doğruluğu, web sitenin aktif tutulması ve ziyaretçilerin aradıklarını bulması gibi detaylar, Google’ın istediği ve SEO için belirlediği kuralların en temelleridir.
Bir Web Sitesi İçin SEO Neden Önemlidir?
Eğer sıfırdan bir web sitesi kurduysanız, ya da var olan ve trafiği çok kötü olan sitenizi daha bilinir kılmak istiyorsanız mutlaka profesyonel bir SEO hizmeti almanız gerekmektedir. Satmak istediğiniz ürün ya da hizmetin potansiyel müşterilere ulaştırılmasında, rakipleriniz önüne geçmek ve web sitenizin organik içeriklerle üst sıralara çıkmasını istediğinizde, devreye SEO girmektedir.
Profesyonel SEO Hizmeti İçeriğinde Neler Var?
SEO çalışmalarına başlamadan önce, detaylı bir analiz ve araştırma süreci gerekmektedir. Yapılacak doğru analizler ve uygulanacak yerinde tespitler ile SEO hizmeti daha hızlı etki etmekte, daha etkili olmaktadır. Peki, SEO öncesi işlemler genel hatlarıyla nelerdir?
- Sitenin genel yapısının incelenmesi, sorunların ve aksaklıkların tespit edilmesi.
- Rakip, rekabet ve pazar analizi
- Fayda sağlayan site dışı SEO çalışmalarının planlanması
- Sitenin aktif tutulması için blog yazı planlamaları
Web sitenin arama sonuçlarında organik olarak üst sıralara çıkmasını sağlamak için, site içi optimizasyonların tamamlanması gerekmektedir. Aratılan anahtar kelimeler ile uyumlu başlıkların olması ve destekleyici görsellerin bulunması optimizasyonu olumlu yönde etkilemektedir. Bunun yanı sıra web sitenin sunduğu ürün ya da hizmet ile ilgili taze içerikler paylaşılmalıdır. Böylelikle internet sitesinin aktif bir şekilde faaliyet gösterdiği, Google tarafından fark edilecektir. Bunun dışında;
- Oluşturulan içeriklerde özgün ve alaka düzeyi yüksek etiketler kullanılmalıdır.
- Başlıklar H1 – H6 kalıbına uygun olacak şekilde tercih edilmelidir.
- İçeriklerde web sitenizin farklı sayfalarına iç bağlantı eklenmelidir.
- Web sitesi mutlaka mobil uyumlu olmalı , bilgisayar dışındaki diğer cihazlardan da rahat ve kolay bir şekilde kullanılmalıdır.
- Sayfaların hızlı açılması, ziyaretçilerin sitede kalma oranını büyük ölçüde etkilemektedir. Kullanıcıların siteden hemen çıkma oranının yüksek olması, SEO için olumsuz sonuçlar doğurmaktadır.
Site Dışı SEO Çalışmaları
Site dışında yapılan SEO çalışmaları, web sayfasının popülaritesini etkileyen en önemli detaylardır.
- Sosyal medya hesaplarındaki aktif paylaşımlar, paylaşımlarda kullanılan hashtagler potansiyel müşteri çekme araçlarından bir tanesidir.
- E – mail pazarlama( Mail Marketing) ile zamandan ve iş yükünden tasarruf ederek kısa bir süre içinde kalabalık bir kitleye hitap edebilme imkânı bulunmaktadır.
- Google ADS reklamları, web sitesinin bilinirliğini artıran en güçlü ve en önemli yoldur. SEO’nun değerli kollarından biri olan Google reklamları, tek başına istenen verimi sağlamamaktadır. Site içeriği için yapılacak olan SEO çalışmaları ve reklamlar birlikte yürütülmelidir. Birbirini besleyen bu iki hizmet ile web sitesi, arama sonuçlarında kısa bir süre içinde büyük yol kat edecektir.
- Backlink çalışması, sitenin başka bir internet sitesine link vermesi işlemidir. Backlink’in amacı o siteyi takip eden kullanıcının linki fark edip sizin sitenize tıklamasıdır. Potansiyel müşteri kazandırmak ve site bilinirliğini artırmak için tercih edilmektedir.
NOT: Ülkemizde bilinirliği artan ve birçok büyük firma tarafından profesyonelce yönetilen SEO hizmeti İzmir, İstanbul ve Ankara gibi büyük şehirler başta olmak üzere birçok şehirde sektörel gelişim kazanmıştır. Profesyonel bir SEO hizmeti, internet sitenizi tanımayan veya size ulaşmak isteyip de ulaşamayan müşterilerinizin ulaşmasını sağlayacak, potansiyel müşteri kazandırarak gelirinizi arttıracaktır. Kazanacağınız organik hedef kitle ile siteniz daha çok tıklanacak, böylelikle Google’da da daha üst sıralarda olacaktır. Ancak bu süreçte yapılan en büyük hatalardan biri de; SEO çalışmalarından kısa bir sürede sonuç beklemektir. Olumlu sonuçlar almak ve kayda değer bir gelişim göstermek, rekabet ettiğiniz sektöre de bağlı olarak 2 ile 6 ay arasında değişmektedir. Bu sürede planlanan çalışmalara devam etmeli, güzel gelişmeleri sabırla beklemelisiniz.