• 0Alışveriş Sepeti
Web Tasarım - Web Tasarım Ajansı - İzmir - Seo - Web Sitesi
  • KURUMSAL
    • Hakkımızda
    • Tarihçe
    • Ekibimiz
    • İş Olanakları
    • Kişisel Verilerin Korunması
    • Gizlilik politikası
  • HİZMETLER
    • Kurumsal Web Tasarım
    • E-Ticaret Sistemi
    • SEO (Arama Motoru Optimizasyonu)
    • Sosyal Medya Pazarlaması
  • GİRİŞİMLERİMİZ
    • SEKTÖREL ÇÖZÜMLER
      • Localveri, 2003 yılından bu güne 55 farklı sektörde, interneti kullanarak pazarlama, satış ve iş yönetimi faaliyetlerinde verimli ve etkili çözümler üretmek mottosu ile çalışmaktadır. Bu sektörlerden bazılarını derinlemesine analiz ederek sektörün bazı gereksinimlerini tespit etmiş ve bu tespitlere göre iş yazılımları alanında girişimler yapmıştır.

        SiteBYS ile site, bina, iş merkezi yönetimlerinin bu alandaki ihtiyaçlarına uygun çözümler sunmuş, Ekibimsahada ile sahada mobil teknik ekip çalıştıran firmaların sorunlarını çözmeye yardımcı olmuştur. Ozoquiz ile pandemi döneminde evden eğitim alan öğrenci ve personelin ölçümlenmesine uygun çözümler geliştirmiş. Ticaretpazarlama ve OzotesERP yazılımları ile iş dünyasının satış, pazarlama, iştakibi ve cari yönetim faaliyetlerini kolaylaştırmaya odaklanmıştır.

        Dün olduğu gibi, bugünde ve yarında sektörleri analiz edeceğiz ve uygun bulduğumuz alanlarda yazılım ve iş geliştirme girişimlerimize devam edeceğiz.
    • SEKTÖREL ÇÖZÜMLER
  • REFERANSLAR
    • Çalışmalarımız
    • Müşteri Görüşleri
  • BLOG
  • MÜŞTERİ HİZMETLERİ
    • Bayi/Müşteri Girişi
    • Online Ödeme
    • Destek Talebi
    • Mail Kurulum Yardımı
  • İLETİŞİM
  • Teklif Al
  • Menu Menu

Şunun için etiket arşivi: hikayeleştirme

Buradasınız: Anasayfa1 / hikayeleştirme

Yazılar

Dijital pazarlamada hedef kitleyi etkilemek için: Story Telling “hikayeleştirme”

24 Ekim 2014/in Blog /tarafından Localveri

Dijital pazarlamada hedef kitlenizi etkilemek için kullanılan yöntemlerden biri olan “hikayeleştirme” (story telling) Neredeyse tüm markaların pazarlama faaliyetlerinde en çok dikkat verdikleri konulardan biridir.

İnsanların gündelik hayatta karşılaştıkları olaylara, problemlerine ve duygularına hitap etme, onlara tercüman olma gibi amaçlarla ortaya çıkan hikayeleştirme yöntemi, kampanyaların kısa zamanda çok geniş kitlelere ulaşmasını sağladı. Özellikle viral reklamlarla birlikte yayılımı hızlanan bu yöntemle markalar, hedef kitlesi haricinde de ilgi odağı olmayı başardı.

Hedef kitlenin ürünle bağ kurmasını, günlük hayatında, özel günlerinde, kötü günlerinde, yani hayatının herhangi bir evresinde ürünün orada bir yerde durmasını sağlayan hikayeleştirmede, bazı noktaları esas alarak siz de oluşturduğunuz hikayeyi ürününüzle bağdaştırabilir, geniş kitlelere hitap edebilirsiniz. İşte o noktalara dair bazı ipuçları…

Konu belirleme

Hikayenizi oluşturmaya, insanlarda ne tür bir etki yaratmasını istediğinize karar vererek başlayabilirsiniz. Ne yapmak istiyorsunuz? Duygulandırmak, güldürmek, şaşırtmak gibi birçok histen, hedef kitlenizi etkileyebilecek bir ifade şeklini tercih edebilirsiniz. Sonra bu ifade şeklinin etrafında hikayeyi kurgulayıp, ürün veya hizmetinizin ön plana çıkarmak istediğiniz özellikleriyle hikayenizi oluşturabilirsiniz. Kurgunun doğal ve insanların herhangi bir şekilde ilgisini çekebilecek olması bu noktada önem taşıyor.

Hassas ve dikkatli olmak

Duygulara hitap ederken, özellikle duygusal bir kurgu üzerine hikayeleştirme yapmak istiyorsanız, tanıtımınızı bir trajediye dönüştürmemeniz daha uygun olur. İnsanları üzmekle duygusal anlar yaşatmak aynı anlama gelmez. Bu nedenle büyük acılar, korkunç kayıplara değinmek yerine, konuları biraz daha yumuşatarak ele almanız, aynı zamanda tepki çekme riskinizi de ortadan kaldırır.

Seslendirme en önemli nokta

Eğer hazırladığınız bir videoyla, hikayeleştirme yöntemini kullanarak, pazarlama faaliyetinde bulunmak istiyorsanız ve videoda, hikayeyi anlatan birisi varsa, bu ses oldukça önemli. Tanınmış bir ses olmasından ziyade, sesin vermek istediği hisse göre bir tınısı olmasına dikkat etmek önemli. Özellikle belli bir kesime hitap etmek gibi bir durumunuz varsa, o kesimin duymayı isteyeceği, belki aksanlı, belki otoriter ya da eğlenceli bir ses tonu tercih edilebilir.

Kişiselleştirme

Markanızın elbette çok geniş kitlelerce kullanılmasını istersiniz. Ancak, bunu alelade olmadan yapmak çok ince bir çizgi. Çünkü her kesimin markası olmak, özel olmamayı da beraberinde getirebilir. Herkesin almak istediği, ancak tanıtım çerçevesinde, tüketicinin ürün veya hizmeti satınalması için bir hedef belirlemek son derece önemli. Örneğin “daha güzel olmak isteyen kadınlar için”, “hep trend kalmak isteyen erkekler için…”, “sevdiği kahramanlardan biri olmak isteyen çocuklar için…” gibi bir his uyandırmak geniş kitlelere marka imajınızdan ödün vermeden seslenmenizi sağlayabilir.

Sıkıcı olmamak ve merak uyandırmak

Uzayıp giden videolar ya da uzun metinler özellikle duygusal yoğunluğu yüksekse, sıkıcı bulunabilir. Anlatmak istediğiniz konu, ne kadar başarılı olursa olsun izleyici 10 dakika boyunca o videoyu izlemekten keyif almayabilir. Dolayısıyla hikayenizi, vermek istediğiniz duyguyu tadında bırakarak, hatta sonraki tanıtımlarınızın dört gözle beklenmesini sağlayacak kısalıkta tutmanızda fayda var.

0 0 Localveri https://localveri.com.tr/wp-content/uploads/2018/04/web-tasarim-izmir-logo-1.png Localveri2014-10-24 17:31:212019-10-17 17:27:42Dijital pazarlamada hedef kitleyi etkilemek için: Story Telling “hikayeleştirme”

Kategoriler

Son Yazılar

  • seo ve anahtar kelime analizi nedir seo nasıl yapılırAnahtar Kelime ve SEO Analizleri Nedir? Nasıl Yapılır?5 Mart 2021 - 15:29
  • seo hosting kullanmanın avantajları seo çalışmasıSEO Hosting Kullanmak Web Sitenize SEO Açısından Ne Avantajlar Sağlar?23 Şubat 2021 - 17:28
  • google adwords anahtar kelime eşlemeGoogle Ads Anahtar Kelime Eşleme Türleri Nelerdir?17 Şubat 2021 - 08:47

Localveri Facebook’ta

Etiketler

apartman programı apartman site yönetim programı apartman yönetimi apartman yönetim programı arama motoru optimizasyonu coronavirüs CRM Sistemi dijital pazarlama e-bülten e-ticaret e-ticaret sitesi elektronik ticaret kanunu facebook google+ google adwords izmir web tasarım kurumsal kimlik kurumsal web tasarım localveri localveri yazılım memnuniyet anketi müşteri memnuniyet anketi müşteri memnuniyeti müşteri memnuniyeti anketi müşteri memnuniyeti anketi yapan firmalar müşteri memnuniyeti yönetim sistemi müşteri memnuniyeti ölçüm sistemi müşteri şikayet yönetimi online tahsilat ozosurvey profesyonel site yönetimi seo seo uyumlu web site Seo çalışmaları seo çalışması sitebys sosyal medya sosyal medya pazarlaması sosyal medya yönetimi Ticaret pazarlama web site website website tasarımı web tasarım web tasarım ajansı
profesyonel web tasarım ajansı

DOĞRU YERDESİNİZ!

Yaratıcı Çözümler Aradığınız Bir Projeniz mi Var?

Kurumsal Website Tasarımı, E-Ticaret Sitesi, SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) ve Sosyal Medya alanlarında işletmeniz için en doğru ve çalışmayı tasarlayarak web ortamında etkili bir şekilde yayınlıyor ihtiyaçlarınıza en doğru ve yaratıcı çözümleri sunuyoruz

Ücretsiz Proje Analizi Yaptırmak İstermisiniz?

Formu doldurarak gönderin biz sizi arayalım.

İstanbul Bölge Ofisi

Haseki Sultan Mah. Turgut Özal Millet Cad. No : 19/2 Fatih / İSTANBUL

İzmir Merkez

Mimar Sinan Mahallesi Ali Çetinkaya Bulvarı No:50 D:7 Demet Apartmanı Alsancak – Konak / İZMİR

Bizi Arayın

444 35 72

Bizi Takip Edin

web tasarım ajansı facebookweb tasarım ajansı twitterweb tasarım ajansı instagramweb tasarım ajansı linkedinweb tasarım ajansı youtube

Tüm Hakları Saklıdır © | Localveri Dijital İletişim Çözümleri

Sayfanın başına dön