Zamane Müşterileri Nasıl Sadakatli Olur?

website

Firmalar yeni müşteri arayışını ayrı bir kategoride değerlendirirken, sadık müşterilerini de farklı kategoride değerlendiriyor. Hatta onlar ile kurduğu etkileşimi korumak adına daha fazla önem veriyorlar diyebiliriz. Çünkü müşteri sadakati az eforla sürekli tüketim anlamına geliyor.

Kaliteli ürün ve hizmetin sadece sizin firmanıza ait özellikler olmadığını ya da yeni rakiplerin çıkmayacağını hatta daha kalitesiz ürünlerin renkli reklamlarına müşterilerin kapılmayacağı garantisi yoktur; bunun için sadakat programı yapmanızda fayda var. Dijital hayatımızda müşteri odaklı sadıklaştırma projeleri sık sık görüyoruz ve bu projelerin ne kadar faydalı oldukları aşikar. Hizmet sonrası yapılan bu çalışmaları şirketlerin nasıl yaptıkları birkaç başlık altında inceleyelim.

Tanışma

Dijital pazarlama ve reklam faaliyetleri size, her gün markanızla yeni tanışan bir çok potansiyel müşteriyi kazanma fırsatı sunuyor. Markanızla tanışan internet kullanıcılarını müşteriye dönüştürmek için, olumlu bir ilk izlenim oluşturmak son derece önemli. Uygun bir iletişim dili ve kullanıcı dostu bir web sitesi ya da blog potansiyel müşterilerinizle bağ kurabilmek için faydalı olabilir.

Dijital platformlarda çalışmalar yaptığınızda her gün hatta her dakikada bir sizi yeni bir keşfediyor. Bu nedenle ilk izlenim önemli, baştan imajınızı korumalısınız. Etkili iletişim sözleri, kullanıcı dostu kolay kullanımlı bir web sitesi ya da blog potansiyel müşterilerinizle dostane bağ kurabilmek için faydalı olabilir.

website

Sizden Hemen Vazgeçmesin

Müşterinin karar alma sürecine etkilemelisiniz, müşteri sadakati oluşturmanın yollarından biri. Sitenizde olan müşteriniz aradığı bilgiyi hemen bulabilmeli, ayrıntılı fotoğraf, ürün açıklamaları ve kolay ödeme sistemi müşterinin farklı bir siteye yönelmesini engelleyerek satın alma kararını hızlandırabilir.

 

 

 

 

İmaj

İyi tasarım ve görseller müşterinin bilinçaltında sizi sürekli görme isteği oluşturacaktır. Fakat yeterli değil. İlk ya da bir çok alışveriş yapmış müşteri sizden devamlı alışveriş yapacak demek değil, bir kaç ürün ya da hizmeti beğenmiş sonra vazgeçmiş olabilir. Bu nedenle hizmet sonrası bilgi, soru-görüş gibi iletişimsel alışverişte bulunun. İş alanınıza göre belirli zamanlarda ufak hediyeler bile sunabilirsiniz, tabi şirketinizi andıracak ve müşterinizin herhangi bir işini görecek hediyeler daha bağlayıcıdır.

website

Global olun

Farklı kültürlere sahip kullanıcılara genel geçer bir algı uyandırmak gerekiyor. Satın alma, estetik algısı, kalite anlayışı birbirinden çok farklı olabilir, müşteri bağlılığı oluşturmak tüm kültürlere yakın olmayı gerektiriyor. Neyse ki dijital dünya bunun için birçok fırsat sunuyor. Farklı sosyal medya platformlarında kullanıcıların beğenileri, yorumları ve paylaştıkları görseller, kültürel eğilimler konusunda markalara önemli ipuçları veriyor.

Müşteri sadakati oluşturmak için yapılan çalışmaların, yeni müşteri kazanmaktan çok daha az maliyetli ve karlı bir yatırım olduğunun bilincinde olan markalar, bu gibi ipuçlarıyla müşteri bağlılığına yönelik çalışmalarını destekleyebilir.

bigstock-smiling-questionxx

Etiket: , , ,