Micro Web Page Nedir? Micro Web Page Tasarımının Önemi Nedir?
Günümüzde micro web page tasarımları pek çok firma tarafından kullanılan ve tercih edilen bir uygulamadır. Günümüzde şirketler ana web sitelerinin haricinde ürün, hizmet, etkinlik, sosyal içerik lansmanı yapmak için kullandıkları bu siteler farklı alan adlarıyla minik minik sayfalardan oluşur ve içleri oldukça içerikle doldur.
Micro web page tasarımları tamamen hedefe yönelik, açıklayıcı ve tanıtıcı olmalıdır. Bu sayfalar arama motorları açısından son derece etkilidir. Micro Web Pageler yani mikro siteler asıl web sitenizi destekleyen, ürün ve hizmet başlıklardan yola çıkarak tek bir konu üzerine yoğunlaşırlar. Lanse edilmesi gereken konuyu belirlerken de dikkatli davranılmalıdır. Ancak standart çizgilerin dışına çıkarak farklı projeler üretebilir ve daha çarpıcı hizmet vererek ilgi çekebilirsiniz. Örneğin ürün çeşidiniz çok olabilir, web sitenizdeki kısıtlı ürün açıklamalarını baz alarak, mesela 5 ürün için ayrı ayrı teknik, yorum, bilgilendirme, çözüm, pratik bilgi sunan sayfalar oluşturursunuz. Çarpıcı içerik için micro siteyi Facebook sayfası gibi düşünerek ilgi çekici bir projeyi detaylı organizasyonlar ile yansıtabilirsiniz.
Mikro Web Page Tasarımında Dikkat Edilecek Konular
1- Konu Belirlenmelidir.
Hedef alacağınız müşteri kriterlerini belirleyerek, bu müşterilerin ihtiyaçlarına, ilgisini çekmeye ve tabiri caizse iş görür olmaya odaklanmalısınız.
Daha Fazlası İçin: YOUTUBE’DAN ÜRÜN SATILABİLİR Mİ?
YouTube, markalar için videolarını artık alışveriş yapılabilir hale getiriyor. Yani yıllardır hayalini kurduğumuz “televizyonda gördüğümüz ürünü anında satın alabileceğiz” kurgusu televizyonlar için olmasa da YouTube için geçerli olmaya başlıyor. Konsept olarak yeni televizyonların daha doğrusu “kanal” mantığının yerini alacağını hayal ettiğimize göre hayallerimiz gerçekleşmeye başlıyor diyebiliriz.
2-İçerik Hazırlanmalıdır.
Belirlenen konuda, üründe ya da projede uzman kişilerden, bilgi depolarından, internetten, ürün teknik bilgilerinden toplayabileceğiniz tüm dökümanları dosyalamalısınız. Dosyalamadan sonra içerik yazımında uzman bir kişi tüm bilgileri faydalı bir içerik haline getirmeli.
3-Görsel Hazırlık Yapılmalı.
İçeriğinize uygun kaliteli görseller kullanılmalıdır. Ürün lansmanı yapılacak ise; ürünün değişik fotoğraflarına yer verilmeli, var ise uygulamalı örnekler sunulabilir. Hizmet ile ilgili görsellerde müşterileriniz ile fotoğraflar kullanabilirsiniz. Etkinlik, kampanya, sosyal bir paylaşımda amaca yönelik ve faaliyetlerin görüldüğü fotoğraflar olabilir.