İşletmeler İçin Kurumsal Kimliğin Önemi
Günümüzde herkes hem bireysel hem de kurumsal olarak internetin öneminin farkında. Özellikle firmalar tanıtım faaliyetleri konusunda interneti etkin bir şekilde kullanmaya çalıştıkları ve gerektiğinde bu konuda web ajanslarından destek aldıklarını bilinmekte.
Bugün pazarda var olmak ve ilerlemek için sadece iyi ürünlere sahip olmak yeterli olmamaktadır. Dijital platformlarda var olmanız ürünlerinizin kalitesini etkilemez ancak ürünlerinizin sektörde var olmasını sağlar. böylece diğer şirketlere göre ön planda olabilirsiniz. Ancak dijital ortamda başarılı olabilmek için web sitenizi dijital stratejilerle sürekli güncel tutmak gibi dikkat edilmesi gereken noktaları yerine getirmeniz gerekmektedir.
Daha Fazlası İçin: NASIL GİRİŞİMCİ OLUNUR?
İyi bir girişimci olmaya hazırlanmakla olmaz. Alışkanlarınızı baştan sona değiştireceksiniz. Aşağıdaki liste hayat felsefeniz olsun. Çünkü deneyimleriniz ve günlük rutinleriniz sizi en iyi lider yapar. Hayat alışkanlıklarla yürüyor. Bir şeyi iyi yapmak istiyorsan hemen alışkanlık haline getir. Alışkanlıksa tekrarla oluyor. Beyin böyle programlanıyor. Olmazsa olmaz listenizi sıralıyoruz…
Dijital ortama girerken veya bu ortamda ön plana çıkmaya karar verdiğinizde öncelikle temel taşları yerleştirerek işe başlamalısınız. Bu temel taşlar yeni, günün trendlerine uygun web site, sosyal medya hesapları ve SEO çalışmalarıdır.
Online çalışmalarla tanıtım, müşteri memnuniyeti ve internette kolay ulaşılabilir olmak çok kolaydır. Fakat etkin kullanılmayan internet faaliyetleri boz efor ve zaman kaybından başka bir şey değildir. Peki interneti nasıl etkili kullanabilirsiniz?
İlk Adım; Kurumsal Kimliğin Doğru Oluşturulmasıdır.
Şirketiniz hangi vizyon, misyon ve felsefesinden temellenmişse büyümesi de aynı faktörlerle gerçekleşecektir. Bu nedenle şirketin vizyon, misyon ve felsefesine uygun dijital projeler oluşturulması bu büyümede daha verimli olacaktır. Özgün içerikler ve projeler internette insanlar tarafından bulunabilir olmanız açısından oldukça önemlidir.
İkinci Adım; Dijital Pazarlama Planı Hazırlayın.
Teknoloji ve internet sürekli gelişen ve değişen alanlar olmasına rağmen işletmenin yürüyeceği çizgi belirlenmeli, zaman planlanması yapılmalıdır. Böylece gelecekte nereye varılabileceği öngörülebilir. Planlama yaparken cevaplanma kolaylık sağlayacak bir kaç temel soru varır. Bunlar; Şirketimiz nerede, nerede olmasını istiyoruz, planlarımızı uygularken hangi internet araçlarını kullanıyoruz, Hedeflediğimiz noktaya hangi projelerle ulaşabiliriz, planlanan süreçler hangi yol haritası izlenerek yapılmalı? Bu sorulara verilen yanıtlar ilerlenecek yolu belirlemede ve şirkete yol haritası oluşturmada kolaylık sağlayacaktır.
Üçüncü Adım; Dijital Ortamda Orijinal Olun.
Şirketinizin hedefine uygun, özgün ve orijinal içerik üretmeniz, taklitten uzak kalmanız internette insanlar tarafından bulunabilir olmanızı kolaylaştıracaktır. Özgün içeriklerin şirketin kimliğini doğru yansıttığından emin olmanız gereklidir. Çünkü dürüstlük şirketin devamı için önemli bir kavramdır.
Dördüncü Adım; Fırsatları Yakalamak İçin Teknolojiden Yararlanın.
Yenilikçi firmalar her zaman tercih sebebi olmuştur ve olmaya da devam edecektir. Yenilik insanlarda lider firma algısı yaratır ve ihtiyaçlarına uygun olanı güvenli bir şekilde karşılayabileceklerini düşündürür. Teknoloji nimetlerinden yararlanan firmalar özellikle, internet üzerinde ulaşımı kolay, yenilikçi yüze sahip ve kullanıma elverişli siteye sahip, responsive bir web siteye sahip olması gerekmektedir.
Beşinci Adım: Web Siteniz, Paylaşımlarınız Bilgi Koksun.
Tanıtım yaparken iki unsura ihtiyaç duyarsınız: ürün ve içerik. Yönetici panelinizi ister siz kullanın isterseniz ajansınız kullansın, önemli olan; doğru verilerle doğru bilgiye ulaştırmak. İçeriğiniz doğru iletilmezse ürününüz de doğru algılanmayacaktır.
Altıncı Adım; Dikkat Çekin.
Web sitenizde resmi anlatım yolları tercih edebilirsiniz, fakat sosyal medyada ve e- bülten uygulamalarında kuru anlatımlardan ziyade müşterilerinizin duygusal yanlarına dokunacak; mutluluk, görsel haz, gülümseten, acıktıran gibi paylaşımlar size yardımcı olacaktır. Hikayeleştirme yaparak paylaşımları üretmeniz dikkat çekme konusunda size oldukça kolaylık sağlayacaktır.
Yedinci Adım; Her Duyuyu Kullanın.
Dijital dünyada insanın her duyusuna hitap eden farklı platformlar bulunmakta. Görüntü, ses, yazı sizi bu platformlarda var eder. Görselin ön planda ya da yazıların ön planda olduğu bazen sesinde harmanlandığı mecralar size istediğiniz iletişimi kurmanızda büyük fayda sağlayacaktır. Şirketinizin dijital alanda var olma ve ses getirme sürecini kısa bir yol değil bir maraton olarak görmeli ve emin, hızlı ve planlı adımlarla ilerlemelisiniz. Bu yolda profesyonel desteğe ihtiyaç duyduğunuz anda sizin yanınızda olduğumuzu da unutmayınız.