Sosyal medyada insanları mutlu eden tek bir şey varsa, o da daha fazla beğeniye ve takipçiye sahip olmaktır.
Evet, bir Instagram hesabı oluşturdunuz ve harika fotoğraflar paylaşıp markanızın insanlar tarafından takip edilmesini istiyorsunuz. Facebook ve Twitter gibi diğer mecralardan hesabınızı duyurdunuz ve biraz takipçi elde ettiniz. Ancak daha sonra işler durdu. Şimdi ne olacak? Çok basit yöntemlerle bu soruyu yanıtlamak mümkün. İşte sizin için hazırladığımız 8 basit yöntemle daha fazla takipçi kazanmanın yolları:
1. Konseptiniz olsun
Başarılı Instagram hesaplarının bir özelliği varsa her bir fotoğrafın aslında bir konseptin bütününü oluşturduğu gerçeğidir. Kendinize şunu sorun: ‘Bizim olayımız ne?’. Bu sorunun cevabına uygun fotoğraflar paylaşın. Ve bunu düzenli olarak yapın. Nasıl bir konseptiniz olursa olsun kullanıcılarınız süreklilik ister.
2. İyi içerikler gönderin
İyi derken, gerçekten iyi içeriklerden bahsediyoruz. İnsanları heyecanlandırın. Kulağa çok zor ya da iddialı gelebilir ancak göründüğü kadar zor değil. Yüksek kalitede, iyi açıdan yakalanmış fotoğraflar paylaşın. Instagram’ın bir ilan sayfası değil, fotoğraf odaklı bir sosyal ağ olduğunu unutmayın. Maalesef pek çok marka Instagram’da fotoğraftan çok dijital ilanlarını paylaşıyor. Bu, sosyal ağın doğasını bozuyor.
3. Açıklamanızda içeriğin hikayesini anlatın
Vurucu bir fotoğraf çektiniz, bunu düzenlediniz ve göndermeye hazırsınız. Açıklama yazmamayı düşünüyorsanız hemen bu düşüncenizden vazgeçin. Fotoğraf açıklamaları oldukça önemli bir nokta. Fotoğrafı açıklayan küçük bir hikaye anlatın. Örneğin ünlü fotoğrafçı Alex Guiry bunu oldukça iyi şekilde yürütüyor.
4. Zamanlamayı iyi yapın
Takipçilerinizin ne zaman bir fotoğraf paylaşacağınızı bilmesinde fayda var. Sürdürülebilir ve düzenli olmak anahtar kelimelerimiz. Bir Instagram takviminiz olsun ve buna mutlaka uyun. Böylece kullanıcılarınız belirlediğiniz takvime göre algıda fotoğraf görme beklentisi içine girecek ve böylece bir ‘Instagram sadakati’ sağlamış olacaksınız.
Daha Fazlası İçin: Şirketiniz İçin SWOT Analizini Nasıl Yapabilirsiniz?
Firma stratejileri oluşturmada, firmanın devamında, pazarlama stratejilerin oluşturulmasında SWOT analizi oldukça önemlidir. Başarılı bir SWOT analizi işletmenizin neye ihtiyacınız olduğunu, hangi stratejileri geliştirmeniz gerektiği gibi ipuçlarının yanı sıra pazarlama konusunda da neler yapabileceğinizi size sunmaktadır. İnternetin yaygınlaşması, dijital pazarlamanın firmalar için oldukça önemli hale gelmesine neden olmuştur. Günümüzde dijital pazarlama, sosyal medya uygulamalarının yönetimi, e-posta pazarlaması, telemarketing pazarlamaları işletmeler için önemli kavramlar haline gelmiştir.
5. Takipçilerinizle etkileşime geçin
Takipçilerinizin bilmek isteyeceği şey şu: Bu harika fotoğrafları canlı kanlı bir insan paylaşıyor. Onlara bir Instagram robotu olmadığınızı gösterin. Sürekli beğeni gönderenlere özel bir teşekkür yazın, yorumlara cevap verin. Yönettiğiniz markanın iletişim stratejisine aykırı olmayacak seviyede sıcak ve samimi olun.
6. Etiket, yeterince etiket.
Etiketler bir kaç yıl önce oldukça makul seviyede kullanılır ve fotoğraflarınızın gösterimlerini artırırdı. Ancak son zamanlarda yüzlerce etiket paylaşan markalar ve kişiler görüyoruz. Fotoğrafın içeriği veya hikayesi ile ilgili olmayan etiketleri kullanmayın. Yeterli ve içeriğe uygun etiket kullanın. Bir ila üç arası etiket oldukça makul olacaktır.
7. Marka etiketleri
Markanızın adı veya markanızla birleştirmek istediğiniz bir mottoyu etiket olarak kullanın. Böylece paylaştığınız içeriğe benzer ya da markanızla ilgili içerik üreten diğer takipçilerinizin de bu etiketi kullanmasını teşvik edersiniz. Bu da yine Instagram sadakati sağlayacaktır. Ayrıca ara ara, bu etiketlerle gelen fotoğrafları da kendi sayfanızdan paylaşarak onların içeriğine değer verdiğinizi de gösterin.
8. Keşfet bölümünde yer edinmeye çalışın
Fotoğraflarınızın ‘Keşfet’te yer almasını mı istiyorsunuz? Şansınızı etkileyen iki temel faktör var. Bunlardan ilki, aldığınız beğeni ve yorum sayısı, ikincisi ise bu etkileşimleri ne kadar sürede aldığınız. En hızlı ve en yüksek sayıda aldığınız beğeniler sizi hızlıca keşfete taşıyabilir. Ayrıca ne kadar çok takipçi elde ederseniz, sizi takip eden kullanıcıları takip eden kullanıcılar da sizi bu alanda görebilirler.
Ayrıca keşfette, sizinle ilgili ya da içeriğinizle ilgili paylaşılan fotoğraflara yorum yaparak, beğenerek o kişileri profilinizi gezmesine teşvik edebilirsiniz. Bu da yeni beğeniler ve takipçiler anlamına geliyor. Böylece hızınızı artırarak Keşfet bölümünde yer alma şansınızı artırmanız mümkün olacaktır.
Alıntı : sosyalmedya.co