Yaratıcı Pazarlama Stratejileri Oluşturmak İçin 5 Önemli İpucu
Kitlenize odaklanın
Hedef kitleniz en dar şekilde tanımlanmış olmalı. Yani bu ürünü herkese satarım biraz uçuk bir hedef kitle tanımı olur. İlk olarak cinsiyet ve yaş kriterlerini belirleyin. Daha sonra biraz daha spesifik özellikleri belirleyip hedef kitlenizi oluşturun.
Ürüne odaklanın
Ürünün hedef kitlesiyle beraber kendisine de odaklanın. Ürünün özelliklerini çok iyi bilin ve kime nasıl hitap etmeniz gerektiğini buna göre belirleyin. Eğer 50’li yaşlarında bir iş kadınına hitap edecekseniz kaliteli, resmi veya yarı resmi şekilde ürünlerinizi tanıtın. Ayrıca ürünün tam olarak ne işe yaradığını da belirtin.
Ölçülebilir özellikler olsun
Her şey ölçülebilir ve rakamlarla ifade edilebilir şekilde olmalı. Pazarlama planınız her yapılan işten sonra bir sonuç göstermeli ki geri dönüşünüzün ne olduğunu bilin. Özellikle yeni kurulan bir firma iseniz hem kısa vadeli hem de uzun vadeli planlarınız olsun. En önemli nokta ise bu iki planın birbirine bağlı olması.
Daha Fazlası İçin: Kunç Danışmanlığın kurumsal website tasarımı tamamlandı
Kunç danışmanlık, firmalara kendi sektörlerinde markalaşma, pazarlama stratejileri oluşturma, firma tarafından yürütülen uygulamaların verimliliğin ve etkinliğinin ölçülmesi, geliştirilmesi, müşteriler tarafından talep edilen yönetim sistemlerinin kuruluşların yapılanmasına yardımcı olmaktadır.
Hesap verebilirlik ve sorumluluk
Daha iyi sonuç almak için her çalışana özel bir görev verin. Böylece kimin ne kadar iş yaptığı daha iyi gözlemlenebilir.
Düzeltmeler ve yorumlar
Pazarlama planı bir süreçtir sadece plan değildir. Çok hızlı değişen bir dünyada basmakalıp pazarlama planları her zaman iş yapacak diye birşey yoktur. Gerekli olduğu durumlarda planlarınızda düzeltmeye gitmekten korkmayın. Pazarlama ekibi bir değişikliğe ihtiyaç duyulduğu anda toplanmalı ve bu konu tartışılmalı. Ayrıca yapılan işlerin değerlendirilmesi için de bu ekip düzenli olarak toplanmalı.