Türkiye’de Blog ve Vlog Yönelimi
Sosyal medyanın çok yaygın kullanıldığı Türkiye’de kişisel günlük tutan blogger’ların yerini artık paylaşımlarını video ile aktaran vlogger’lar almaya başladı. Vlogger’lar paylaştıkları içeriklerden para kazanırken, kendi markalarını yaratmayı da hedefliyor.
Neden Vlog?
İnsanların okumak yerine izlemeyi tercih ettiği bir çağda yaşıyoruz. İnternet kullanıcılarının ilgi alanlarını, öğrendiklerini, bildiklerini, paylaşmak istediklerini yazdıkları bir tür kişisel günlük olan blogların yerini, artık tüm bunların videoyla anlatıldığı video bloglar almaya başladı. Bu yüzden birkaç yıl öncesine kadar blogger’ları konuşurken şimdi video blog sahibi olan vlogger’ları konuşur olduk. Vloggerlar yazı yazmıyor, paylaşmak istediklerini videoyla anlatıyorlar. Yani yazmak yerine izletmeyi tercih ediyorlar. Şimdilik bir elin parmaklarını geçmese de vlogger’ların sayısı giderek artıyor ve vlogger’ların sahip olduğu kanallara üye olan kişi sayısı da.
Sosyal Medya Kullanımı Çok Yaygın
Türkiye’de en çok izlenen vloggerlara geçmeden önce rakamlardan bahsetmekte fayda var. Türkiye genç nüfusu ve kültürel yapısı gereği sosyal medya ve dijital platformların hem kullanım hem de üretim açısından yaygın şekilde kullanıldığı ülkeler arasında yer alıyor. Google’ın geçtiğimiz günlerde duyurduğu, dünya genelinde internet kullanım alışkanlıklarını anlamaya ve karşılaştırmaya çalışan Tüketici Barometresi 2014’ün sonuçları da bu durumu destekler nitelikte. Toplam 46 ülkede yapılan araştırmaları temel alan bu çalışmaya göre Türkiye, %92 sosyal medya kullanım oranı ile dünya rekortmeni konumunda ve Türkiye’deki internet kullanıcılarının %41’i günde en az bir kere online video izliyor. Bu doğrultuda ürettiği içeriği paylaşan vlogger’ların sayısı da giderek artıyor.
Altı Haneli Gelir Elde Etmek Mümkün
Şüphesiz en çok izlenen video içerik sitesi YouTube’un bunda katkısı büyük. YouTube, video blog oluşturanlar için uygulamalı bir program olan Next Vlogger isimli hizmeti veriyor. Ayrıca kişisel günlük tutanlara, gözlem yapanlara ve mizahçılara YouTube kanallarını iyileştirmelerine yardımcı olmak amacıyla sektörün uzmanlarından eğitim ve danışmanlığın yanı sıra diğer vlogger’larla ağ oluşturma olanağı da sağlıyor. Next Vlogger, YouTube’un 2013 yılında duyurduğu YouTube İçerik Ortaklığı Programı kapsamında ortaya çıkmış bir hizmet.
Daha Fazlası İçin: 7 Adımda Şirketinizle Dünyanın Kazanını Olun!!!
Günümüzde herkes hem bireysel hem de kurumsal olarak internetin öneminin farkında. Özellikle firmalar tanıtım faaliyetleri konusunda interneti etkin bir şekilde kullanmaya çalıştıkları ve gerektiğinde bu konuda web ajanslarından destek aldıklarını bilinmekte.
Video içerikten gelir elde etme konusunda örnek oluşturan modellerden biri olan YouTube İş Ortaklığı Programı (YouTube Partnership Program) bünyesinde, aralarında Türkiye’nin de bulunduğu onlarca ülkeden 1 milyonu aşkın içerik sahibi, videoları izlenirken gösterilen reklamlar üzerinden aktif olarak para kazanıyor. Hatta bunlar arasında yıllık altı haneli gelir elde eden binlerce kanal yer alıyor. Bu program kapsamında uygulanan fikri mülkiyeti korumaya yönelik olarak geliştirilen ve içeriğin özgünlüğünü garanti almaya yönelik ContentID gibi teknolojik çözümler sayesinde asıl hak sahibi dışındakilerin kopya içerikten gelir elde etmesi engelleniyor.
Bu sayede içeriği yaratanlar bu tür kullanımları engelleme ya da kim üzerinden görüntülenirse görüntülensin kendi içeriklerinden para kazanmaya devam etme seçeneğine sahip oluyor.
İçerik Özgün Olmalı
Peki isteyen herkes YouTube’da kendi kanalını yaratabiliyor mu? YouTube İş Ortaklığı Programı’nın işleyişi son derece basit. Paylaşılacak içeriğin özgün olması yeterli. Ortaklık programına kabul edilen kullanıcının kısa bir online eğitim içerikli dokümanı tamamlaması ve ortaklık anlaşmasını kabul etmesi gerekiyor. Daha sonra ortak, YouTube’un reklamları için değerlendirmesini istediği videolarını seçiyor. YouTube, bu videoların içinde veya yanında yer alan reklamların satışını gerçekleştirerek her ay ortağın Google Adsense hesabına kazancın belli bir miktarını aktarıyor. Reklam gelirinin çoğunluğu ortağa ait oluyor. Ortaklar işin sadece başarılı içerik üretimi tarafına yoğunlaşırken, YouTube’da içeriğin dağıtımı ve gelire dönüştürülme bölümünü üstleniyor.