Müşteri Memnuniyeti Nasıl Sağlanır?
İşletmeler özellikle de gıda ve konaklama sektöründe faaliyet gösteren işletmeler için müşteri memnuniyeti ölçümü önemli bir kavramdır. Müşterinin isteklerinin belirlenmesi, onlara geri dönüş yapılması, şikayetlerin hızlı ve olumlu anlamda giderilmeye çalışılması temelde müşteri şikayet yönetiminin odak noktasını oluşturmaktadır. Burada temel amaç şikayetleri en aza indirerek müşteri odaklı bir işletme olarak faaliyetlerine devam etmektir. Diğer bir deyişle işletmenin devamlılığını sağlamaktır.
Günümüzde teknolojinin gelişmesi, internetin ve sosyal medyanın yaygınlaşmasıyla aldığı hizmetlerden memnun olmayan müşteri yani memnuniyetsiz müşterilerin yaptığı paylaşımlar ve şikayetler hızlı olarak yayılmakta ve işletmenin kalitesini olumsuz yönde etkilemektedir. Bu durumun farkında olan işletmeler sık sık müşteri memnuniyetini ölçmeye yönelik memnuniyet anketleri yapmaktadır.
Daha Fazlası İçin: BOOMERANG NEDİR? NASIL KULLANILIR?
Instagram, kısa videolar oluşturmanıza ve onları geri-ileri sarıp oynatmanıza olanak tanıyan yeni uygulamasını ortaya çıkardı.
Android ve iOS cihazları için kullanıma sunulan Boomerang, animasyonlu GIF’lere veya Apple’ın iPhone 6S’teki canlı fotoğraflarına benzer kısa videolar oluşturuyor. Bunun için uygulamada gördüğünüz deklanşör düğmesine bir kez basıyorsunuz. Bunun ardından peş peşe 10 fotoğraf çekiliyor ve hepsi, 1 saniyelik bir videoda birleştiriliyor. Son olarak videoyu normal veya geriye doğru oynatabiliyorsunuz. “Boomerang”lar yatay veya dikey modda çekilebiliyor ve Instagram, Facebook gibi sosyal ağlar üzerinden paylaşılabiliyor.
Müşteri memnuniyet anketi müşterilerin istek, şikayet ve önerilerini kesin olarak yansıtamasa da müşterinin isteği hakkında bir görüş oluşturmaktadır. Hazırlanan anket formu işletmenin faaliyet alanına göre ve müşteriden öğrenilmek istenen bilgiye yönelik sorulardan oluşmalıdır.
Müşteri memnuniyet anket formu soruları net, anlaşılır ve müşteriyi sıkmayacak uzunlukta olmalıdır. Anket sorularının birbirini tekrar etmemesine dikkat edilmelidir. Sürekli aynı soruların sorulması müşteriyi sıkmakta ve anketin cevaplanma olasılığını düşürmektedir.