Müşteri İlişkileri Yönetim Sistemi Nedir?

Müşterilerin beklentilerini anlamak için gerekli olabilecek verileri toplamaya ve toplanan verilerden elde edilen bilgiler çerçevesinde yeni stratejiler geliştirmeye Müşteri İlişkiler Yönetimi yani diğer bir deyişle CRM denmektedir. Bu yönde kolaylık sağlamak amacıyla geliştirilen yazılımlara da CRM Programları adı verilmektedir.

Yukarıda yaptığımız tanımlara bakıldığında karşımıza iki önemli konu ortaya çıkmaktadır. Bunlar; müşteriye ait gerekli bilgileri toplamak, müşteri profillerine uygun olarak beklentileri, konumları, ihtiyaçlarına göre tek tek analiz etmek ve yapılan analizler sonucunda ortaya çıkan veriler çerçevesinde yeni çalışma stratejilerinin oluşturulmasıdır.

Müşteriye ait verilerin toplanmasında kullanılabilecek en etkili yöntem, müşteri ilişkileri yönetimi yani CRM Sistemidir. Profesyonel bir CRM Sisteminde aktivite, hatırlatma, mevcut & potansiyel müşteri yönetimi, ürün & hizmet yönetimi, satış, sipariş & sözleşme yönetimi, doküman ve evrak arşivi, raporlar, teklif hazırlama, teknik destek vs. gibi bütün şirket hareketlerinde kolaylık sağlayacak uygulamalar bulunmalıdır. Aynı zamanda bu uygulamaları kullanırken ihtiyaç duyulan müşteri bilgilerine ulaşma konusunda da önemli bir veri bankası olma özelliği göstermektedir.

Müşteri ilişkileri yönetim sistemi ülkemizde en çok kullanılan iş yönetim sistemleri arasında yerini almaktadır. Bu sistemi kullanan firmalar açısından kurumsal hafıza oluşturması da ayrıca bir avantaj sağlamaktadır. Ticaret Pazarlama CRM sistemi sayesinde firmalar kurumsal hafıza oluşturarak tek bir sistemle ihtiyaç duyduğu tüm bilgiye ulaşmakta ve çalışmalarını bu yönde geliştirebilmektedir. Söz konusu sistem gerekli olan bilgilerin doldurulması, bu bilgilerin saklanması, gerekli olduğunda kolayca ulaşılabilmesi sayesinde firmaların karar alma süreçlerini hızlandırır. Ve doğru karar almalarına yardımcı olur.

Etiket: , , , , , ,

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir