Kişisel ve Kurumsal Markalara Altın Niteliğinde Tavsiyeler
Çağın gerekliliği ileri rekabet ortamında, farklı olmak yetmiyor maalesef; güven verici ve sürekli etki yaratan bir marka olmalısınız. Küçük ölçekli şirketler marka farkındalığına çok önem vermeye biliyor, fakat bu farkındalık çalışmalarını uyguladıklarında önemli gelişmeler elde ediyor. Marka bilinirlilik çalışmasına başlayan kuruluşlar sonrasında yapılacak işler listesinde bu çalışmaları ön plana almaktadırlar. Markanın bilinirliği ya da farkındalığı hedef müşterilerinizin sizden ne kadar haberdar olduğudur, iyi bir farkındalıktan müşteriler sizi tercih ettiklerinde bahsedebiliriz. Yani aynı özelliklere sahip diğer markaları değil güven duygusuyla müşteriler sizi tercih ettiklerinde. Bir hizmet ya da ürün alacağınız zaman daha önce kullanmamış olsanız da adını duyduğunuz firmayı tercih edersiniz, çünkü bu şekilde diğer firmalardan yaptığınız alışverişe göre daha az tedirgin olacaksınız bu durum da sizi bilinirliği olan firmaya hemen sürükler. Artan pozitif marka farkındalığının müşteri sadakatinin, kulaktan kulağa pazarlamanın, marka değerinin ve satışların artması artması gibi avantajları da vardır.
Daha Fazlası İçin: Localveri Yazılım Ürün ve Hizmetlerimiz Nelerdir?
Localveri Yazılım olarak, 15 yıldır “internetin gelişmiş altyapısını kullanarak müşterilerilerin ticari faaliyetlerine katma değerli çözümler üretmek” amaca İzmir merkezli olarak faaliyet göstermekteyiz. Farklı sektörlerde farklı web uygulama ve proje geliştirerek müşterilerine hizmet vermekteyiz.
Neler Yapmalı?
Markanızı tanıtmak ve bilinçlere yerleştirmek için değişik yollara başvurabilirsiniz. Doğrudan reklamlar ile adınızı duyurabilirsiniz. TV, dergi, iletişim sistemleri, sosyal medya, e-mail pazarlama gibi bir çok yolu bulunmaktadır. Büyük şirketlerin kullandığı bir diğer yol ise canlı ve kişisel etkinlikler düzenleyerek online etki yaratan kişilerin ürünleri birinci elden deneyimlenmesi için ortam yaratmaktır. Genellikle fenomen olarak adlandırdığımız bu kişiler, daha sonra hayranlarına ve takipçilerine söz konusu üründen bahsederek kulaktan kulağa pazarlamanın bir parçası olurlar. Böylelikle bu kişiler hayran ve takipçileriyle bu ürünler hakkında bilgi paylaşımında bulunur tabii hastagler sosyal medyaya mutlaka eklenir. Dostunuzun tavsiye ettiği bir yemek tarifi gibi sürekli aklınızda yer eder. Bütçe olarak daha başlangıç seviyelerinde çalışmalar uygun maliyetlerde size öngörülerinizden daha fazla getiri sağlayacaktır. Tabi doğru kullanım ile:
- Sürekli sosyal medyada yer alın.
- Yerel etkinliklere sponsor olun.
- Google Adwords, Facebook, web sitesi banner reklamları vs. yoluyla reklam verin.
- Gazete, radyo ya da billboard gibi outbound pazarlama yöntemlerini kullanın.
- Sektörel etkinliklere katılın.
- Blogunuzda düzenli olarak etkili yazılar paylaşın.