Marka Bilinirliği Nedir ve Neden Artırılması Gerekir?

Markalaşma işletmeler için önemli olan kavramların başında gelmektedir. Markalaşmanın bir basamağı ise marka bilinirliğinin sağlanmasıdır. Marka bi̇li̇ni̇rli̇ği̇ni̇ arttırmak firmaların diğer firmalardan sıyrılarak daha fazla insana ulaşmasında oldukça önemlidir.

İşletmelerin kuruluşundan itibaren önemli olan markalaşma ve marka bilinirliği, bazı durumlarda yoğun halkla ilişkiler ve reklamlarla hızla marka bilinirliği sağlanabilirken bazı durumlarda ise markalaşma daha yavaş ve sektör tecrübesine paralel olarak gelişebilmektedir.  Ancak Bazı durumlarda durumlarda işletmelerin uzun zamandır sektör içinde olmaları ve/veya reklam faaliyetleri yürütmeleri markalaşma ve marka bilinirliği için yeterli olmamaktadır. Bu tür durumlarda işletmelerin özel olarak markalaşma ve marka bilinirliği oluşturma aşamasında farklı kanallardan çalışma yapmak ve dijital pazarlama planı oluşturmak gerekmektedir.

İşletmelerin daha fazla potansiyel müşteriye ulaşması markanın farkındalığının sağlanmasından sonraki aşamadır.  Diğer bir deyişle marka bilinirliğinin sağlanması için öncelikle markanın insanlar tarafından farkına varılması gerekmektedir.

Marka bilinirliğinin arttırılmasında dikkat edilmesi gereken noktalar bulunmaktadır.

Firma hikayenizi insanlarla paylaşın
İnsanların firma hikayenizi bilmeleri sağlanmalıdır. Bunun için firma hikayesi ve firma hakkında içerik ve görsel paylaşımının yapılabileceği, kurumsal bilgilerin, ürünlerin ve verilen hizmetlerin yer aldığı bir internet sitesine ihtiyaç bulunmaktadır. Doğru olarak hazırlamış bir web sitesi, müşterilerin internet ortamından firmaya kolayca ulaşmasına yardımcı olmaktadır.

Dijital Pazarlama Planı Oluşturun
Markalaşma ve marka bilinirliği konusuda en önemli ve üzerinde durulması gereken nokta dijital pazarlama planının oluşturulmasıdır. Sosyal medya yönetimi ve seo odaklı pazarlama faaliyetlerin düzenli ve profesyonel olarak yürütülmesi gerekmektedir. 

Farkınızı insanlara gösterin
Firmanızın diğer firmalardan farkını müşterilerinize göstermelisiniz. Bunun için rakip firmalardan farklı olarak yenilikler geliştirilmesi gerekmektedir. İnovasyon yönetimi yapmak markalaşma ve marka bilinirliği açısından son derece etkili bir yöntem olduğu unutulmamalıdır.

Müşterilerinizi bilgilendirin
Mevcut müşteriler çoğu zaman yeni müşterilere ulaşmada önemli bir aracıdır. Bu nedenle var olan müşteriyi firma ve firmanın yürüttüğü çalışmalar hakkında sürekli bilgilendirmek, onlara faydalı bilgi sunmak marka farkındalığın marka bilinirliğine dönüşmesinde önemlidir. Ancak sözü edinilen bilgilendirme şekli kampanya e-bültenleri şeklinde olmamalıdır. Daha çok müşterilerin ihtiyaç duyduğu, onların ilgisini çeken konularda hazırlanmış e-bültenler kullanılmalıdır.

Seo uyumlu bir blog sayfası
Bir web siteniz olması ve hakkınızda bilgilerin bulunması ne yazık ki bilinirlik konusunda yeterli olmamaktadır. Bunların yanı sıra kurumsal bir blog hesabınızın da olması ve aktif olarak işletme, ürün, hizmet, sektör ve deneyimlerle ilgili içerik eklemeniz gerekmektedir.

 Özgün görsellerin kullanılanın
Görsel kullanımı her zaman insanların ilgisini çekmektedir. Firmaya, ürün ve hizmetlerinize ait görsellerin kullanılması oldukça önemlidir. Çünkü görsel paylaşımı internet ortamında yazı vb içeriğe göre daha hızlı yayılmaktadır. Bu nedenle web sitesi, blog ve sosyal medya hesaplarında mümkün oldukça özgün görsellerin kullanılması gerekmektedir.

Markalaşma ve marka bilinirliği oluşturma ve arttırma çalışmalarının etkili ve kalıcı olması zaman gerektiren bir süreçtir.

Etiket: , , , , , , , ,