LinkedIn Türkiye’deki İş Hayatını Nasıl Etkiledi?

linkedinbulten(1)Özellikle son yıllarda çok büyük bir çıkış yakalayan, profesyonellerin sosyal ağı LinkedIn 10 yaşına bastı. Bundan 10 yıl önce ufak bir web sitesi olarak yola çıkan ama bugün Slideshare ve Pulse gibi büyük markaların da sahibi olan LinkedIn bugün sadece profesyonel bağlantı kurmak için değil, iş ve personel bulmak için de sıklıkla tercih edilen bir ağ haline geldi. 225 milyon kullanıcısı ile gelirleri 1 milyar dolar barajına yaklaşan LinkedIn aslında ilk olarak Aralık 2002’de kuruldu ama resmi açılığı Mayıs 2003’de gerçekleşti.
Türkçe’nin de bulunduğu 19 dilde yayın yapan ve toplam çalışan sayısı 3700’e ulaşan LinkedIn için işin en zor kısmı ilk dönemiydi. LinkedIn iyi günlerinde 20 yeni üye kaydı yapıyordu. Şu anda bu rakam saniyede 2 yeni üyeye kadar çıktı. LinkedIn’in Türkiye’deki iş yaşamına etkisinden bahsedek olursak, kurumsal firmalar iş ilanlarını yayınlayıp, adayların LinkedIn profiliyle de bilgilerine ulaşma imkanı buldular. Dolayısıyla iş bulma sitelerine kısmen etkisi olsada rakip oldu diyebiliriz. LinkedIn profillerinin  iş yaşamınızı yansıtması şeklindeki bir kullanım daha etkili olabilir görüşündeyiz.