Ünlü Düşünür ve Bilim İnsanlarının Başarısızlığa Dair Görüşleri
Leonardo da Vinci’nin sözüyle başlayalım: “Engeller beni durduramaz, her bir engel kararlılığımı daha da güçlendirir.” Başarısızlığın yıkıcı olduğunu kolayca kabul ederken, başarısızlık durumunu fırsata çevirme şansımız olduğunu unutuyoruz. Başarı ve başarısızlığın birbirini tamamlayan iki olgu olduğunu benimsemek mantıksız kabul edilebilir belki. Fakat her başarısızlık deneyimi, motive edici ve aydınlatıcı da olacaktır. Bugün, yaşadıkları başarısızlıklara rağmen vazgeçmeyen girişimcileri konuşuyoruz hâlâ. Dünyanın gelişimine yön veren 4 büyük liderin başarısızlık hikâyelerinden de çıkarabileceğimiz çok önemli dersler var. İşte o hikâyelerden bazıları:
Bill Gates:
Dünyanın en zengin iş adamları listesinde ilk 3 içerisinde yer edinen Bill Gates’i bugünlere getiren, teknolojinin gelişime en açık olduğu zamanlarda fikrini hayata geçirmesi oldu. Ve fikrinin mükemmel olması için çok çalışması. İlk girişimini Traf-O-Data adındaki şirketi ile yapan Gates, bu şirketiyle teknoloji dünyasına “Big Data” kavramını kazandırdı diyebiliriz. Fakat şirket başarısız oldu, ürünleri iyi çalışmadı. Şirketi satmaya bile karar verdi. Her şey ters giderken, hedefinden vazgeçmedi ve bugün bulunduğu konum tartışılmayacak kadar iyi.
Ders:
Traf-O-Data şirketinin başarılı olması için hiç umut yoktu. Fakat bu durum, Gates’in potansiyeli üzerinde olumsuz yansıması olmadı. Fikriniz harika görünse bile, umduğunuz başarıyı yakalayamayabilir. Önünüzde birçok fırsatın çıkacağını, fırsatlar yaratabileceğinizi unutmayın.
Stephen King:
Modern çağın en tanınan roman yazarlarından biri olan Stephen King, korku ve gerilim temalarında üstad kabul edilir. King’in ilk romanı Carrie, her şeyiyle başarısız oldu. Yayınlanma kararı alınmadan önce, tam 30 kez reddedildi. Yayınlandıktan sonra ise, yüzlerce kitap arasından sıyrılıp, en çok okunan yazar haline geldi. Ve Carrie (Göz) bugün iki kere filme uyarlanmış ve Stephen King’in en başarılı yapıtları arasında sayılan, 350 milyon kopyası olan bir roman olmuştur.
Ders:
Reddedilmenin hayatımızın bir parçası olduğu kaçınılmaz. Basit düzenlemeler başarısızlığı bir anda büyük bir başarıya çevirebilir. Fikrinizi gözden geçirip, farklı bir kitleyi hedefleyerek amacınıza ulaşabilirsiniz. Ya da marka kimliğini yeniden tanımlayarak başarısızlığı ortadan kaldırabilirsin.
Daha Fazlası İçin: Firmanız için SWOT Analizi Yaptırdınız mı?
SWOT Analizi, firmanın güçlü yönlerini, fırsatlarını, zayıf yönlerini ve tehditlerinin belirlendiği ve firmanın analizinin yapılmasına olanak sağlayan bir analiz türüdür. Gerçek ve tutarlı temellere dayandıran bir SWOT Analizi ile belli başlı dinamiklere ulaşılabilir. Söz konusu dinamiklere ulaşmak ve gelecek üzerine plan ve strateji oluşturmak için gelişmiş bir analiz yapılabileceği gibi daha temel konular üzerinden de analiz yapılabilmektedir.
Steve Jobs:
Teknolojik yenilik ve kurumsal vizyonda bir dahi: Steve Jobs. Apple’ı bugünkü konumuna taşımış olan Jobs’un geçmişi başarısızlıklarla, aksiliklerle ve yenilgilerle doludur. 1976’da Apple’da çalışmaya başladıktan sonra, şirket hızlıca yükselmeye başladı. Fakat 1985’teki ürün lansmanında başarısız olan Jobs, kendi şirketinden atıldı. Aslında çoğu insan tam da bu noktada pes eder, her şeyden vazgeçerdi. Jobs ise, Next adındaki yeni şirketini kurdu. Next de başarısız kabul edildi fakat 1997 yılında Apple’ın dikkatini çekti. Apple şirketi satın aldı ve Jobs, liderliği ile teknolojiyi yeniden tasarladı.
Ders:
Azim her şeydir. Jobs, büyük işler yapmaya kendini adamıştı. Geçmişteki başarısızlıkların hiçbirine takılmadan hayalini gerçekleştirdi. Ve ardında kıymetli bir miras bıraktı.
Walt Disney:
İşe yarar fikirleri olmadığı gerekçesiyle gazeteden kovulan Walt Disney, film ve eğlence endüstrisindeki devrimleriyle tanıyoruz. “Dünyanın en mutlu yeri”ni yaratmak için 302 kez reddedilmişti. Disney’in ilk animasyon stüdyosu dağılmış, maddi zorluklarla uğraşıyordu. Snow White, Pinokyo ve Fantasia gibi Disney klasikleri finansal başarısızlıklar getirdi. Birkaç defa iflas eden Walt Disney, bugün paha biçilemez bir eğlence devinin yaratıcısı olarak aklımızda.
Ders:
Bir fikrin gücü başarısı veya başarısızlığıyla ölçülemez. Disney’in ilk zamanlarındaki birçok filmi ticari amaçla yapılmış olsa bile şaheserdi fakat maddi olarak tatmin etmemişti. Daha sonra dağılan animasyon stüdyosu, yüksek kaliteli işler üretmişti.
Yaşayabileceğiniz başarısızlıklara rağmen ilk önce kendinize iyi bir şirket olduğunuzu hatırlatın. Başarısızlık asla yolun sonu değildir, yeni bir yolculuk için küçük bir adımdır. Peki başarısız olduğunuz konulardaki tutumunuz sizi nereye taşıdı? Bir yıkım mıydı, yoksa yeni bir fırsat mı?