Kurumsal Web Site Doğruları

 

 

website

 

Web site tasarlatan kişilerin çarpıcı ögelerin sıklığını, web sitelerine ilgi çekeceğini zannetmesi yarattıkları en büyük handikaptır. Kişisel web sitelerin, kar ya da beğeni amacı gütmeden ışıltılılarla doldurmasını anlayabiliriz, fakat kurumsal sitelerde bu karışık, göz yoran sözde ahenkli yapı yapılabilecek en büyük yanlış. İnsanların kalite anlayışını maddeleştirmek sonsuz labirent değil; sade, kolay kullanılan, kullanıcının amacını hemen karşılayan ve dizayn olarak da tabiri caizse cool görüntüden geçer.

 

Öyle ki Forbes dergisi çok değil, geçtiğimiz şubat ayında kurumsal web tasarımları arasında değerlendirme yayınlamıştı. Sanayi eğilimleri anketine göre hemen hemen tüm katılımcılar üç basit başlık altında toplandılar; tepki veren, basit ve hikayesi olan tasarımlar.

Peki bu tasarımı yaratmak için neler yapılmalı? Hatta öncelikle nelerden kaçınmalı? diyebiliriz.

Basit tasarımla yüksek etki

3xxx

Sade olmaktan korkmayın, sadelik işinizi basit kılmayacak tam aksine güçlendirecek, güçlü görüntü için gereksiz fazlalıklara ihtiyacınız yok. Sıradan görsel tasarım ve bilindik fotoğraflar ile güç ya da kalite oluşturamazsınız.

 

Tercih edilir bir görüntü, güçlü renk kombinasyonları ve kaliteli tek bir fotoğraf ile oluşturulabilecek bir algıdır. Amacı olan formatlı eklentiler kullanmalısınız, bu eklentiler sürekli çalışır durumda olmalı ve kontrol edilmeli. Deneyimli web tasarım ekibi sizi bu konularda yönlendirmeli, çünkü daha önce zaten benzer şirketler ile çalışmış olacaklar ve sizin gelecekte de doğacak ihtiyaçlarınızı sizden daha iyi öngöreceklerdir. Bir diğer gerçek de özellikle şirket sahiplerinin, şirketlerine dair web sitesinde yaratılabilecek algıyı kişisel ön yargılar ile değerlendirmesidir. Bu ön yargılar ajansların yönlendirmeleri ile kırılabilir ve doğru ekiple müşteri odaklı tasarımlar yaratılabilir.

 

Tepki verme, tepki oluşturma

Responsive tasarım dediğimiz mobil uyum artık vazgeçilmez, kullanıcılar artık bilgisayar başında değil ve size cep telefonundan ya da tabletinden ziyaret ediyor. Sizden vazgeçmemeleri ve iyi bir görüntü sağlayabilmeniz için 3 saniyeniz var. Ayrıca mobil cihazlarda Google sıralamasında yüzde 1 oranında gerileme yaşanabiliyor, bu oran düşük görünse de sıralama ve hangi sayfada gösterimde olacağınız açısından oldukça belirleyici bir durum.

 

Mobil uyumlu web siteniz kullanıcı cihazlarında sade, şık ve sizin şirket renklerinin bütünlüğünde bir tasarım ile karşılarına çıktığında; sitenizi incelemeden vazgeçmelerini engellemiş oluyor.

 

Dizayn ile hikayenizi anlatın

2xxx

 

Şirketiniz ile ilgi ya da müşterilerinize aktarmak istediğiniz bilgiler çok olabilir. Lakin özellikle ana sayfada yapacağınız söz kalabalığı daha okumadan kullanıcıları yoracak ve vazgeçmelerine neden olacaktır. Eskilerin dediği gibi ‘az laf çok iş’ felsefesiyle hareket etmelisiniz. O zaman hikayeyi nasıl anlatacağız? Hikayeyi görsel olarak anlatmak yeni dönemde geçerli bir durum, dijital ortamın hızına yetişmek ve insanların bu koşuşturmada sizinle ilgilenmelerini sağlamak için ekrana göz ucuyla baksalar dahi siz, anlatmak istediğinizi iletebilirsiniz. Araştırmalar 30 saniyeniz olduğunu söylüyor, sayfa başından sonuna kadar bu süreyi değerlendirmelisiniz.

1xxx

Öncelikle ilk görsel algıyla yani renk ve sizi tanımlayacak bir imaj ile (fotoğraf, grafik çalışması vb.) ne iş yaptığınızı vurgulayın. Kullanıcı sayfayı kaydırdığında mümkünse belirteç niteliğinde ikonlar ile neler yaptığınızı öğrenmeli, biraz daha ilerlediğinde başarılarınıza tanıklık etmeli, son olarak da sizinle irtibata geçmek için ulaşılabilir iletişim bilgilerinizi not almayacak olsa bile görmeli. Kısacası kullanıcıyı ilk bakışta etkilediniz, yaptıklarınız ile merak uyandırdınız, başarılı olduğunuzu kanıtladınız ve iletişime davet ettiniz.

 

 

Etiket: , , , , ,