Facebook Reklam Politikalarında Değişikliğe Gidecek!
Kullanıcıların şikayetlerine daha fazla kayıtsız kalamayan Facebook, reklam gösterimlerini yılbaşından itibaren kısıyor. Yani artık çok daha az reklamla karşılaşacaksınız! İnanması güç olsa da Facebook, gösterdiği reklam sayısını azaltmayı planlıyor. Facebook geçtiğimiz günlerde yaptığı bir duyuruyla haber kaynağındaki “tanıtıcı gönderilerin” sayısını Ocak 2015’ten itibaren azaltacağını söyledi. Peki orijinal adıyla “promotional posts” tam olarak ne anlama geliyor?
Facebook’un açıklaması şöyle: Kullanıcıları sadece bir ürünü satın almaya veya uygulamayı yüklemeye yönelten gönderiler. İçerik olmaksızın kullanıcıları promosyona veya çekilişe katılmaya yönelten gönderiler. Reklamlarla tamamen aynı içeriği kullanan gönderiler. Firmanın bu değişiklik planlarının, kullanıcılardan gelen istekler doğrultusunda yapıldığı düşünülüyor. Bununla birlikte Facebook’un kullanıcıların “spam benzeri” olarak adlandırdığı reklamları kaldırıp, daha iyi reklamları daha pahalıya sunacak olması, firmanın sadece bizi değil, kendi karını da düşündüğünü gösteriyor.
Facebook Kaynak Linki: http://goo.gl/jytfVX
Geçtiğimiz yıl boyunca, Facebook’u daha etkin şekilde kullanabilmeniz için yeni özellikler ve kontroller getirdik ve bilgileri nasıl aldığımızı ve kullandığımızı daha iyi açıklamamızı isteyen insanların sesini dinledik.
Artık Gizlilik Temel Bilgiler ile, Facebook’taki deneyiminizin sorumluluğunu almaya yönelik ipuçlarına ve bir “nasıl yapılır” kılavuzuna sahip olacaksınız. Ayrıca, üzerinde çalıştığımız yeni özellikleri dahil etmek ve metinleri kolay anlaşılır hale getirmek amacıyla koşullarımız, veri ilkemiz ve çerez ilkemizi güncelliyoruz. Bunların yanında, Facebook dışında kullandığınız uygulama ve sitelere dayalı reklamlarda geliştirmeler yapıyoruz (çevrimiçi davranış tabanlı reklamlar) ve kontrolü size veriyoruz.
Bu güncellemeler 1 Ocak 2015’te yürürlüğe girmektedir. Her zaman olduğu gibi, ilkelerimizle ilgili görüşlerinizi almaktan memnuniyet duyacağız.
Gizlilik Temel Bilgiler
Gizlilik Temel Bilgiler, Facebook’taki bilgilerinizi nasıl kontrol edebileceğiniz konusunda en sık sorulan soruları yanıtlayan interaktif kılavuzlar sunmaktadır. Etiketinizi kaldırma, arkadaşlıktan çıkarma, engelleme ve gönderileriniz için hedef kitle seçme gibi. Bu bilgi 36 farklı dilde sunulmaktadır.
Gizlilik Temel Bilgiler, istediğiniz insanlarla paylaşımda bulunmanıza yardımcı olmak için attığımız gizlilik ayarı kontrolü, herkese açık paylaşımda bulunan kişiler için hatırlatma ve basitleştirilmiş hedef kitle seçiciler gibi adımlarının sonuncusudur.
Facebook’u daha etkin şekilde kullanın
İnsanlar, önem verdikleri kişiler, yerler ve diğer şeylerle bağlantı kurmak için her gün uygulama ve hizmetlerimizi kullanıyor. İlkelerimizde yaptığımız güncellemeler, Facebook deneyiminizi geliştirmek için üzerinde çalıştığımız yeni ürünleri yansıtıyor. Ayrıca hizmetlerimizin nasıl çalıştığını daha kolay anlaşılır bir şekilde açıklıyor. İşte bazı önemli noktalar:
Daha Fazlası İçin: Olumsuz Yorumlardan İnternete Yansımadan Önce Haberdar Olun!
Müşteri memnuniyeti başta hizmet sektörü olmak üzere tüm işletmeler için son derece önemli bir kavramdır. İnternetin gelişmesi, ticaretin küreselleşmesi vb. etenler işletmelerde pazarlama faaliyetlerinin de gelişmesine neden olmaktadır. söz konusu bu değişim son yıllarda müşteri memnuniyeti kavramını gündeme getirmiştir.
Çevrenizde olup bitenleri keşfedin
Kullanmaya karar verdiğiniz özelliklere dayalı olarak konum bilgilerinizi nasıl aldığımızı açıklamak amacıyla ilkelerimizi güncelliyoruz. Milyonlarca insan sevdikleri yerlerde yer bildiriminde bulunuyor ve Yakındaki Arkadaşlar (şu anda yalnızca bazı bölgelerde kullanılabilmektedir) gibi isteğe bağlı özellikleri kullanıyor. Bulunduğunuz yere ve arkadaşlarınızın yapmakta olduğu şeylere dayalı olarak size en alakalı bilgileri göstermenin yolları üzerinde çalışıyoruz. Örneğin gelecekte, bulunduğunuz yeri paylaşmaya karar verdiğinizde, yakındaki restoranların menülerini veya bölgedeki arkadaşlarınızın güncellemelerini görebilirsiniz.
Daha kolay alışveriş yapın
Bazı bölgelerde, insanların Facebook’tan ayrılmadan ürünleri keşfetmesine ve satın almasına yardımcı olan Satın Al düğmesini test ediyoruz. Ayrıca, işlemleri daha da kolay hale getirmenin yeni yolları üzerinde çalışmaya devam ediyoruz.
İhtiyaç duyduğunuz anda Facebook’ta gizliliğe ilişkin bilgileri bulun
İpuçlarını ve önerileri, daha kolay erişilebilmeleri için Gizlilik Temel Bilgiler’e taşıdık. Veri ilkemizi daha kısa ve net hale getirerek daha kolay okunmasını sağladık.
Aldığımız bilgileri nasıl kullandığımızı anlayın
Örneğin, pil ve sinyal gücü durumunu anlamak, uygulamalarımızın cihazınızda iyi çalışmasını sağlamamıza yardımcı olur. Yer bildirimleri veya gönderilerinize konum ekleme gibi isteğe bağlı özellikler sunduğumuzda telefonunuzun konumunu kullanmak için izin isteriz.
Facebook grup şirketlerinin ve uygulamalarının birlikte nasıl çalıştığını anlama
Son birkaç yılda Facebook büyüdü ve grup şirketlerimizi, uygulamalarımızı ve hizmetlerimizi tanıdığınızdan emin olmak istiyoruz. Topladığımız bilgileri, deneyiminizi geliştirmek için kullanırız. Örneğin, Instagram hesabınız kilitlenirse, şifrenizi geri almak için Facebook bilgilerinizi kullanabilirsiniz. Güncellemelerimiz Instagram, WhatsApp ve diğer şirketlerin, bilgilerinizi ve gizliliğinizi koruma yönünde verdikleri taahhütlerde hiçbir değişiklik yapmamaktadır.
Bilgileriniz ve reklamlar İnsanlar bazen bilgilerinin reklam verenler ile nasıl paylaşıldığıyla ilgili sorular sormaktadır. Bu güncellemeler, bu konuda hiçbir değişiklik yapmamaktadır. Reklam verenlerin insanlara ilgilerini çekecek reklamlarla erişmelerine yardımcı oluruz ve bunu yaparken onlara kim olduğunuzu söylemeyiz. Reklamlar hakkında daha fazla bilgi alın ve gördüğünüz reklamları nasıl kontrol edebileceğinizi öğrenin.
Reklamlar üzerinde daha fazla kontrol sahibi olun
Bazılarınızdan, birden fazla cihaz ve tarayıcı kullandığınızda gördüğünüz reklam türlerini kontrol etmenin zor olabildiği yönünde görüşler aldık. Geçmişte, dizüstü bilgisayarınızda belirli türde reklamları durdurduğunuzda bu seçim telefonunuzdaki reklamlara uygulanmayabiliyordu. Çok sayıda insanın Facebook’a erişmek için birden fazla telefon, tablet veya tarayıcı kullandığını biliyoruz, yani tüm cihazlarınız için geçerli olacak tek bir seçim yapmanızın kolay olacağını düşünüyoruz.
Bu nedenle, Facebook gördüğünüz reklamlarla ilgili olarak yaptığınız seçimlere tüm cihazlarda saygı duymaktadır. Kullandığınız uygulama ve sitelere dayalı olarak Facebook’ta gördüğünüz reklamları Digital Advertising Alliance üzerinden durdurabilirsiniz. Bunu iOS ve Android üzerindeki kontrolleri kullanarak da yapabilirsiniz. Bize bu tür reklamları görmek istemediğinizi söylediğinizde, kararınız Facebook’a erişmek için kullandığınız tüm cihazlarda geçerli olur. Ayrıca Avustralya, Kanada, Fransa, Almanya, İrlanda ve Birleşik Krallık ile başlayarak reklam tercihlerini başka ülkelerde de kullanıma sunuyoruz.
Bu güncellemelerin deneyiminizi geliştireceğini umuyoruz. İnsanların bilgilerini korumak ve anlamlı gizlilik kontrolleri sunmak, yaptığımız her şeyin merkezinde yer almaktadır ve bu duyuruların bu anlamda önemli bir adım olduğuna inanıyoruz.