KOBİ’ler Facebook ve Twitter’dan Çok LinkedIn’i Kullanıyor!
Sosyal medyanın pazarlama ve müşteri yönetimi tarafındaki önemi hızla artış göstermeye devam ediyor. Bu artışla birlikte KOBİ’ler de hem var olan müşterileriyle ilişkilerini güçlendirmek, hem de potansiyel müşterilerine ulaşmak için her geçen gün sosyal medyada daha fazla var olmaya çalışıyor. INC’nin yaptığı araştırmada, küçük ve orta ölçekli işletmelerin ezici çoğunluğu LinkedIn, Facebook ve Twitter’ı kullandığı belirtiliyor. Kullanım oranlarında ise %87 ile LinkedIn lider konumda.
LinkedIn’i %85 ile Facebook, %75 ile Twitter takip ediyor. Google+’ın yok denecek kadar az kullanıldığını da söylemeden geçmeyelim. Twitter’dan sonra ise yüzde 27’lik bir oranla Pinterest geliyor. Yapılan araştırmalarda Google+’ın az kullanımına rağmen Google’ın, KOBİ’lerin yüzde 30’unca en yenilikçi şirket olarak görülmesi ise ilginç bir detay olarak karşımıza çıkıyor. Yenilikçi şirket sıralamasında Google’ı yüzde 29 ile Apple, yüzde 20 ile Tesla takip ediyor.
Daha Fazlası İçin: Marka Bilinirliği Çalışmalarında Dikkat Edilmesi Gerekenler
Marka bilinirliği işletmelerin markalaşma noktasında üzerinde durması gereken önemli bir konudur. Marka bilinirliği, işletmenizin marka ve logosunun insanlar tarafından bilinir olmasının ötesinde ürün ve hizmetlerinin içeriğinin ve firma lokasyonunuzun insanlar tarafından bilinir olması ve insanların hafızasında kalıcı bir yer edinmesi anlamına gelmektedir.
Sosyal medya yönetimi konusuna baktığımızda ise genç şirketlerin sosyal medyaya daha çok eğildiğini söylemek mümkün. KOBİ’lerin %63’ü sosyal medyalarını bir uzman tarafından yönetildiğini söylerken, %34’ü bu işi kendilerinin hallettiğini söylüyor. Maalesef yüzde 13’ü bu işi stajyerlere yaptırdığını belirtmiş.