Kurumsal Çizgide Defaatle Kaçınmanız Gereken Bazı Kalıp Cümleler
Edebi sözcükler çalışma alanlarında insanların bir konuyu konuşurken cümle aralarına sıkıştırdığı terimlerdir. Konuya özet getiren bir işlevin yanında konuşmaya da entelektüel bir hava katmaktadır. Bu tür sözcüklerin sizi daha akıllı ve havalı gösterdiği düşüncesini anlayabiliyorum. İş yaşamında bu tür terimleri sonuçlarına katlanmadan kullanabileceğinizi düşünüyorsanız, yanılıyorsunuz.
Bu sözcükleri kullandıktan sonra karşı taraftaki insanların reaksiyonuna göz attığınızda bu sözcüklerin pek de sizin lehinize olmadığını göreceksiniz. 1 milyonu aşkın kişi arasından yapılan sosyal zeka testine göre insanların büyük çoğunluğu sosyal farkındalığı en büyük ihtiyaç olarak belirtmiş. Hepimiz genel olarak önce ne söyleyeceğimize odaklanırız ve sonrasında söylediklerimizin diğerlerine nasıl bir etkide bulunacağına dikkat ederiz.
Aşağıda yer alan listede bulunan deyimlerin ne kadarını kullandığınıza bir göz gezdirin. Unutmayın, bu listede olan sözleri kullanmamanız sizin iyiliğinize olacaktır.
Daha Fazlası İçin:
Marka bilinirliği bütünsel bir yaklaşımla elde edilen önemli bir kazanımdır. Kişisel veya kurumsal markanızın inşasında her bir faktör oldukça kıymetlidir. Bu faktörleri bir araya getiren 3 ana faktörü sizinle paylaşıyoruz.
- Herşey göz önünde bulundurulduğunda, sonuç olarak
- Sil baştan, sil baştan başlıyoruz
- Büyük bir şevkle, hemen kolları sıvayalım
- Kaldığı yerden devam edelim
- Çocuk oyuncağı
- Ortada bırakmak, satmak
- Alışılmışın dışına çık, farklı bir pencereden bak
- Patronun onayını al
- Kontrolüm altında
- Vız gelir
- Zamanım yok
- Kolay, basit
- Beklendiği gibi, normal
- Verdiği paranın karşılığını fazlasıyla aldı
- Sinerji
- Sapla samanı ayırt edelim
- Kazan-kazan (siz daha çok win-win olarak duyuyorsunuz tabi)
- Etrafında dönüp dolaşıyorsun
- Herkes iş başına
- Bunu sonra konuşalım
- Derinlemesine
- Kimsenin hakkında konuşmak istemediği aşikar gerçek
- Benim derdim bana yeter.