İş yerindeki ilişkileri sarsan 6 kötü alışkanlık

Yapılan araştırmaya göre haftada 30 ile 50 saat arası çalışan çalışanların %78’i ailelerinden çok iş arkadaşlarıyla zaman geçiriyor. Çünkü zamanın büyük bir kısmını meslektaşlarımızla geçiriyoruz ve bu fazla zaman geçirmeler birçok önemli arkadaşlıklar doğuruyor. İş yerinde geliştirilen ilişkiler çalışanlara sadece moral açısından değil aynı zamanda kişilerin dürüstlük ve üretkenliği de arttırıyor. Bazen kişiler en iyi dostlukları iş yerlerinde yakalıyor. Bazen bu dostluklarda yapılan aptalca şeylerden dolayı bozulan ilişkileri onarmaya çalışmak da oldukça zor oluyor. Çoğu kişinin iş yerinde üzerinde çalışmak zorunda olduğu ortak şeyler aşağıdaki gibidir:

Sosyal medyada aktif olup e-posta iletişiminde zayıf olma;
İş dünyasında e-postaların önemi büyüktür. Geciken, uzatılan veya hiç verilmeyen yanıtlar sizi zora sokabilir. E-postaların geç veya seyrek kontrol edilmesi ya da yanıtlanması, önemli toplantıların veya fırsatların kaçırılmasına neden olabilir, profesyonel olmayan bir davranış olarak kabul edilir. Sosyal medya bağımlılığı nedeniyle işten çıkarılmaların arttığı bir gerçektir. İşiyle ilgili olmadığı halde günde 20 kez Facebook hesabını kontrol eden bir çalışanın, bu davranışın işini etkilemediğini ileri sürmesi inandırıcı değildir.

Dedikodu
İş yerinde dedikodu sadece ilişkileri sarsmaz. Aynı zamanda virüs gibi iş yerine yayılarak çalışanların performansını ve yaratıcılığını önemli derecede azaltır. Yani dedikodu, sadece hedef seçilen kişilere değil iş yerine de oldukça zararlar verir. Başlıca zararları ise çalışma ortamında huzursuzluk, iş yerinde güven ortamının zedelenmesi, çalışanlar arasında gruplaşma, çalışma saatlerinin boşa sarf edilmesi, çalışma ortamının ciddiyetinin bozulması, hakkında dedikodu yapılan kişinin itibarını yitirmesi, dedikodunun hedefi olan kişinin istifa etmesi veya işten çıkarılmasıdır. İş yerinde dedikodudan korunmak gerekir. Bunun için başkaları hakkında emin olmadığınız şeyleri ve kulaktan dolma bilgileri yaymaktan uzak durmak dışında başkaları hakkında dedikodu yapılırken derhal o ortamdan uzaklaşmak veya hiç cevap vermeden, yorum yapmadan konuşulanları dinlemek olabilir. Dedikodu yapılan kişileri terslemeden yumuşak bir dille yaptıklarının doğru olmadığına ikna etmek, en iyi tercih olacaktır.

Yalan
Yanlış bilgi vermek, bilerek çarpıtmak, harcanan sürelerle ilgili yanlış bilgiler vermek, harcama hesaplarını veya şirket kredi kartlarını amacı dışında kullanmak, çalışma arkadaşlarının başarılarını sahiplenmeye çalışmak iş yerinde ilişkilerinizi sarsmasının dışında size işinizi kaybettirebilir.

Zorbalık
Zorba kişiler aslında kendilerine güveni olmayan, kendinde gördüğü, eksikliklerini başkalarını küçük düşürmeye çalışarak gideren, aşırı kontrolcü ve kıskanç kişilerdir. Kurban olarak seçtikleri kişinin herhangi bir zor anında onunla alay ederek, kendi yetersizliklerini yenmeye çalışırlar. Yapılan araştırmalar, zorba davranışların sadece çocuklar arasında yaşanmadığını ortaya çıkarmıştır. Çünkü zorba kişi bu davranışları çocukluğundan ve okul yıllarından başlayarak beraberinde iş yaşamına da getiriyor. Zorba kişilerden korunmak için bu kişilerle ikili tartışmalara girmekten kaçınmalısınız çünkü onu değiştiremezsiniz. Yapacağınız en iyi şey bu durumu nasıl en iyi şekilde, yara almadan idare edebilmek olmalıdır. Önemli olan bu durumu şirketinizin anlayıp, ona göre tavır almasıdır. Şirket, çalışanların ihtiyaçlarını en iyi şekilde gözlemleyerek onlara güzel bir iş ortamı hazırlamalıdır.

Ertelemek
Erteleme problemi, başarıyı etkileyen oldukça ciddi bir sorundur ve eğer giderilmezse kişinin tüm yaşamı ertelemesine sebep olabilir. Bu duruma kendinizi fazlasıyla kaptırmak, potansiyelinizi açığa çıkarmanıza ve başarıya ulaşmanıza engel olabilir. Erteleme davranışını kontrol altına alabilmek için, belirli adımları takip etmeniz gerekiyor. Bu adımlar kısaca; ertelemeye başladığınız anı fark etmek, davranışınızın nedenlerini anlamak ve zamanınızı yönetebilmek için aktif şekilde adım atmaktır.

Güvensizlik
Güven öyle bir kavram ki bir defa sarsıldı mı telafisi oldukça zor. Ancak çalışanı veya müşteriyi şirkete, yanınızdaki insanı kendinize bağlayan en önemli şey de güven duygusudur. Güvensiz bir ortamda çalışmak hayatı çekilmez hale getirebilir. Eğer takımda güvensiz biri varsa bu çalışmaları da olumsuz yönde etkiler ve bu kişi çalışmalarda hep ön plana çıkmaya çalışır. Kişinin kendine olan güven sorununu çözmesi için kendini sürekli ön plana çıkarmaya çalışmaktan vazgeçmesi gerekir. Kişinin özgüvenini geri kazanması için çalışmalarını tam zamanında yapması ve üstüne düşen görevleri tam olarak yerine getirmeye çalışmasının faydası olacaktır.

Etiket: , ,