Sosyal Medya Uzmanlığı Nedir? Sosyal Medya Uzmanı Ne İş Yapar?
Bir dönemin “Sosyal Medya Uzmanı” patlamasını yavaş yavaş geride bırakmaya başladık. Haliyle artık sosyal medya yöneticiliği yapacak çalışanların ne tür özelliklere sahip olması gerektiğini de tartışacak noktaya gelmeye başladık. “Uzman” sıfatı için gerekli olan nitelikler bir kenara, iyi bir sosyal medya yöneticisi ne tip kabiliyetlere sahip olmalıdır?
Grafik tasarım konusunda bilgi sahibi olmalı
Yapılan araştırmalara göre, içerisinde görsel bulunan gönderiler, görsel bulunmayanlara kıyasla yüzde 94 daha fazla görüntüleme alıyor; Twitter’da ise, görselli tweetler yüzde 18 daha fazla tıklama topluyor. Ve Wishpond’un yaptığı araştırma da, görselli gönderilerin, diğer gönderi tiplerine kıyasla yüzde 120 daha fazla etkileşim sağladığını gösteriyor. Haliyle sosyal medya hesaplarını yönetecek çalışanların en azından belli bir düzeyde grafik tasarım bilgisine sahip olması, hesap yönetimlerindeki çeviklik ve hızlılık anlamında son derece faydalı olacaktır.
Eli kaleme yatkın olmalı
Markaların sosyal medya iletişimi söz konusu olduğunda, bu işi yürütecek çalışanların sürekli olarak tüketicilerle iletişim halinde olması gerekliliği kaçınılmaz hale gelir. Haliyle markanın dilini oluşturacak kişilerin, kendini yazarak ifade etmede ve bu ifadelerindeki dil bilgisinin yeterli düzeyde olması zaruridir. Sosyal medya, markalara hata yapma hakkını çoğunlukla tanımaz.
Daha Fazlası İçin: Müşteri Şikayet Yönetimi Nedir?
Hızla gelişen teknolojik hareketler, küreselleşme ve küreselleşmeyle gelişen rekabet işletmelerin ayakta kalmasını zorlaştırmaktadır. Ürünlerin ve hizmetlerin çeşitliliği ve müşterinin seçeneğinin artmış olması, işletmelerin ürünlerini müşteriye beğendirmeleri ve onları tatmin etmelerini zorlaştırmaktadır.
Markayı tanımalı ve benimseyebilmeli
Bir sosyal medya yöneticisi sürekli olarak, müşterilerle iletişim halinde olma zorunluluğundadır. Ve müşterilerle kurulan iletişimler genellikle müşteri sorunlarıyla ilgili olacaktır. Haliyle, markanın ürünlerine ve hizmetlerine hakim olmayan bir yönetici, müşterileri memnun edecek nitelikte bir hizmet sağlayamayacaktır.
İçerik pazarlamasına hakim olmalı
Sosyal medya için hazırlanacak içerikler, salt anlamda markanın mesajlarını vermekten öteye geçmek zorundadır. Özellikle de, sosyal mecralarda etkileşim sağlayacak içerikleri hazırlayabilmelir.
Sosyal mecra reklamları üzerine deneyimli olmalı
Günümüzde, bütçesi olmayan bir sosyal medya yönetimi çok da büyük bir anlam ifade etmemekte. Haliyle, sosyal medya hesaplarının başarısı da bu bütçeleri doğru şekilde yönetmekle son derece yakından ilişkili. Özellikle Facebook Reklamları üzerine deneyimi olan bir sosyal medya yöneticisi hizmet verdiği marka için son derece başarılı ve kompakt işler çıkarmayı başarabilir.