Gönderilen Mailler Neden Spam Olarak Algılanıyor?
Gönderdiğiniz e-postanın, önemsiz veya spam klasörüne düşmemelidir, hazırladığınız e-bültenler, kampanyalar ve sipariş mailleri ancak kişinin gelen kutusuna yani inbox klasörüne düştüğü sürece değerlidir. Bir e-posta gönderildiği zaman %100 direkt gelen klasörüne gitmeyebilir. Atacağınız e-postanın spam olarak algılanmaması için aşağıdaki adımlara mümkün olduğunda uygulamanızı tavsiye ederiz.
Mail Adedi ve Gönderim Sıklığı
Gönderdiğiniz e-postaları ilk önce mail servis sağlayıcı karşılar ve gerekli hesaplara yönlendirir. Örnek olarak @gmail.com uzantılı kişilere mail gönderdiğinizde, ilettiğiniz mailler ilk önce Google sunucularında karşılanır ve ilgili hesaplara dağıtılır. Eğer mailleri karşılayan Google sunucuları, aynı kaynaktan binlerce mail geldiğini fark ederse bir bu spam yapıldığını düşündürecektir. Bu nedenle gönderdiğiniz maillerin adedi, servis sağlayıcının gönderim limitini geçmemelidir. Bu limitler, resmi olarak açıklanmamıştır.
Gmail üzerine gönderdiğiniz e-postalar çok fazla adete ulaştığında Gmail tarafından yeni gönderilecek mailleriniz spam klasörüne otomatik olarak gönderilebilir. Bu doğrultuda aynı mail listesine aynı hafta içerisinde 2’den fazla mail atmamanızı öneririz. Aylık olarak aynı kişiye 3’den fazla kampanya mail gönderilmemesi genel tavsiyemizdir.
Daha Fazlası İçin: Alan Adı Seçiminde Dikkat Edilmesi Gereken Unsurlar
Günümüzde firmaların pek çok hem daha kurumsal olmak hem de iletişim kurdukları insanların ve işlemelerin tümüyle aynı kelimeleri ve logoları kullanır. Böylece akılda kalıcılığı desteklenmek hedeflenir. Tüm kurumsal faaliyetlerde aynı ismi, görselleri, renkleri, sloganları kullanmak markalaşmanın bir ön koşuludur. Alan adı seçimi de markalaşmanın dijital parçalarından birisidir. Doğru alan adı seçimi firmanızın markalaşması ve kurumsal kimliğinin oluşturulması açısından oldukça önemlidir.
Konu Başlığı ve E-Posta Şablonu
E-Posta konu başlığını (subject) 40 karakterden fazla olmamasını tavsiye ederiz, mailin okunurluğunu önemli oranda artırır. Belirsiz veya şüpheli başlıklardan kaçınarak, en temel vurgulamak istediğiniz metni yazıp, asıl ayrıntıyı mail içeriğine saklayın. E-posta içeriği hazırlarken sadece görsel veya sadece metin içerikler oluşturmayın. Kampanyanız ile ilgili görseller kullanmalısınız, ancak bu görseller kesinlikle 150 – 250 kb’dan daha fazla dosya büyüklüğüne sahip olmamalıdır. Ekleyeceğiniz görseller ile birlikte minimum 2 – 3 paragraf metin de ekleyin.
Eklediğiniz metinlerde bold veya italik yazı tiplerini kullanmayın. Font değerleri olarak da genel kabul görmüş fontları kullanın. Metni asla tamamen BÜYÜK HARF olarak yazmayın ve $ , € gibi özel karakterler kullanmayın. Maillerinizde iFrame, Javascript veya Flash kullanmayınız. Mail servis sağlayıcıları bu tür içerikleri desteklememektedir. Ayrıca yasaklı kelimeleri de kullanmamanız gerekir. İlaç, yakıcı ve yanıcı maddeler, pornografik vb. içerikler spam klasörüne düşmenize neden olacaktır. Mail tasarımınız 700 px genişliğini geçmemelidir. 18 Punto’dan büyük ve renkli yazılar kullanılmamalıdır.
İletilmeyen Mailler ve Kurumsal Bilgi
İletilmeyen bir e-posta, e-posta atmak için kullanılan adrese geri döner. Örnek olarak bilgi@site.com adresinden mail gönderiliyor ise, eğer karşıdaki kişiye herhangi bir nedenden dolayı mail iletilmediğinde bilgi@site.com adresinize neden o mailin iletilmediği ile ilgili geri dönüş bildirimi gelecektir. Bu mailleri takip ederek, sitenizin spam filtrelerinde olup olmadığını takip edebilir veya mail attığınız kişinin geçerli bir mail vermediğini gördüğünüzde listenizden kaldırabilirsiniz.
E-posta gönderimlerinizde mutlaka firmanızın gerçek ve kurumsal adresini kullanın. Her zaman siteniz uzantılı bir mail adresinden gönderim gerçekleştirin. Örnek olarak siteniz localveri.com.tr ise attığınız mailleri localveri.net gibi farklı bir adres üzerinden göndermeyin. Gönderdiğiniz mailler içerisinde sitenize yönlenmesini sağlayan bağlantılar eklediğinizde, mail hangi adresten geliyorsa, mail içindeki bağlantıların da o adresten gitmesini sağlamalısınız.
Örnek olarak mail@site.com adresinden mail gönderiyorsanız, mail içeriğindeki bağlantılar da www.site.com/adres.html gibi sayfalara yönlenmelidir. Eğer mail@baskasite.net adresinden mail gönderiyorsanız ve mail içeriğinde www.site.com/adres.html gibi maili gönderen adres ile eşleşmeyen bağlantılar var ise bu sahte adreslerden mail gönderdiğiniz kuşkusu uyandırabilir ve spam klasörüne düşme olasılığınızı arttırır.
Kullanıcı Geri Bildirimleri ve Üyelikten Ayrılma Bağlantısı
Maili alan kişiler, o maili spam olarak işaretler ise, tüm bu geri bildirimleri mail servis sağlayıcıları kayıt altında tutar ve belirli bir oranda attığınız mailleri alan kişiler, o maili spam olarak işaretlediğinde, yeni attığınız maillerde otomatik spam klasörüne düşebilir. Bu nedenle gönderdiğiniz maillerde, kişileri rahatsız etmeyecek bir formatta olması dolaylı yoldan o mailin spam olarak işaretlenmemesine katkı sağlar. Bu doğrultuda mail şablonunuzda arka planlarda göz yormayacak renkler ve resimler kullanmanızı tavsiye ederiz.
Eğer maili alan bir kişinin o maili spam olarak işaretlemesini minimum seviyede tutmak istiyorsanız, mail içeriğine görünür bir alana üyelikten ayrılabilmesi için bir bağlantı eklemeniz gerekir. Böylece abonelikten çıkmak isteyen bir kişi mail içeriğine eklediğiniz bağlantı adresine tıklar, mail adresini sizlere gönderir. Sizler de gelen mail içeriğinde iletilen adresi mail listenizden silebilirsiniz.