Firmanız için SWOT Analizi Yaptırdınız mı?

SWOT Analizi, firmanın güçlü yönlerini, fırsatlarını, zayıf yönlerini ve tehditlerinin belirlendiği ve firmanın analizinin yapılmasına olanak sağlayan bir analiz türüdür. Gerçek ve tutarlı temellere dayandıran bir SWOT Analizi ile belli başlı dinamiklere ulaşılabilir. Söz konusu dinamiklere ulaşmak ve gelecek üzerine plan ve strateji oluşturmak için gelişmiş bir analiz yapılabileceği gibi daha temel konular üzerinden de analiz yapılabilmektedir.

 

Dijital platformda SWOT Analizi neden önemlidir?

Dijital Platformlar özellikle internetin yaygınlaşması ile hayatımıza girmiş ve etkisini geliştirmiştir. Sosyal medya hesapları, blog sayfaları, website tasarımlar ve diğer dijital pazarlama faaliyetleri içerisinde yer alan her şeyin içine dahil olduğu dijital platformlar firmalar için son zamanlarda oldukça önemli hale gelmiştir. Dijital platformlar üzerinden yapılan SWOT Analizi firmaların bu platformlarda nerede olduğunu, avantajlarının veya dezavantajlarının neler olduğunun anlaşılması ve gelecekte yapılabileceklerin planlanması açısından gereklidir.

Yapılan SWOT Analizini etkili hale getiren özellik ise firmanın etkili olmak istediği alanda sahip olduğu en iyi fırsatların belirlenmesidir. Aynı zamanda sahip olunan zayıf yönlerin belirlenmesi bu yönlerin farkına varılması ve giderilmesi açısından etkilidir. Firmanın sektöründe diğer firmalara karşı sahip olduğu güçlü yönleri firmanın fakındalığını artırmasına yardımcı olurken zayıf yönlerin belirlenmesi ise zayıf olan konuların geliştirilmesi açısından etkilidir.

Dijital platformda etkinliğini arttırmak isteyen ve interneti daha verimli kullanmak isteyen firmalara önerilen en temel şey bu alanda uzman kişiler tarafından gerçekçi bir temele oturtularak SWOT Analizi yapılmasıdır. Yapılan analizin gerçek ve doğru verilere dayanarak yapılması analizin verimli olması açısından dikkat edilmesi gereken bir noktadır.

Etiket: , , , , ,

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir