Google Haritalar Nedir? Nasıl Ücretsiz Kayıt Yapılır?
İnternetin yaygınlaşması ve akıllı telefonlarla hayatımızın her alanına yayılması Google haritaların önemini arttırmıştır. Google arama çubuğunda neredeyse her yapılan aramada karşımıza haritalar çıkmaktadır. Bu haritalar aramalarla ilişkili olarak ilgili firmaların lokasyonlarını gösterdiği için müşterilerin firmaya lokasyon olarak daha çabuk ulaşmasını sağlamaktadır.
Google My Business (Benim İşyerim) sayfasından yapılacak Google Haritalar Kaydı mevcut ve potansiyel müşterilerin firmanızı daha kolay bulmalarına yardımcı olmaktadır. Google Haritalar sadece konum göstermez, telefon numaranızı, web adresinizi, mail adresinizi, çalışma saatlerinizi ve müşteri görüşleri gibi pek çok bilgiyi göstererek potansiyel müşterilerin size daha kolay iletişime geçmesini sağlar. Ayrıca verilen bilgiler üzerinde bölgesel bir değişiklik yapılmadığı sürece istenildiği zaman düzenleme yapılabilmektedir. Yapılan bölgesel değişiklerde ise doğrulama istemektedir.
Google Benim İşyerime Neden Kayıt Yaptırmalısınız?
- Bir Google hizmeti olan ve TAMAMEN ÜCRETSİZ olan Google haritalar kaydıyla Google aramalarında firma adresinizin ve isminizin ilk sıralarda çıkabilmesi için oldukça faydalıdır. SEO açısından oldukça önemlidir ve olumlu etkisi bulunmaktadır.
- Müşterilerin ve potansiyel müşterilerin arama motorları aramalarında sizi daha kolay bulabilmeleri için Google My Business kaydı yaptırmalısınız. Böylece müşteriler akıllı telefonlarıyla her yerde adresinizi aratarak bulabilirler.
- Web sitenize Google haritaları ekleme yaparak Ads reklamlarında konum işaretleme yapabilmenize imkan sunmaktadır.
Google Benim İşyerim’e Nasıl Kayıt Olabilirsiniz?
Google Haritalar kaydı TAMAMEN ÜCRETSİZ ve SINIRSIZDIR. Siz de kendiniz firmanızı Google benim işyerime kayıt ettirebilirsiniz. Ancak son zamanlarda Google haritalar kaydınızın süresi dolduğuna, aldığınız hizmetin sona ereceğine ve belirli bir ücret karşılığı adınıza bu kaydın yenileneceğine dair mailller veya telefonlar almış olabilirsiniz. Bu mail ve telefonların doğruluk payının olmadığını kaydın bir defa ve sınırsız süre için yapıldığını bilmeniz yeterlidir. Google My Business kaydı işlemi oldukça kolaydır. Sadece birkaç adımın izlenmesi yeterli.
Öncelikle firma adına veya şahsi isim adına Gmail uzantılı bir mail adresi gerekmektedir. Sonra, karşınıza çıkan formu eksiksiz ve doğru doldurduğunuzdan emin olarak doldurmanız gerekmektedir.
- ‘Devam’ tuşuna tuşuna bastığımızda kaydınızın doğrulanması için doğrulama koduna ihtiyacınız olacaktır. Burada kaydınızı doğrulama yapabilmek için bazı çözüm yöntemleri bulunmaktadır.
Daha Fazlası İçin: LOCALVERİ YAZILIM İLE YÖNETİCİLERE DAİR ÖNE ÇIKAN 10 ÖZELLİK
İyi yönetici olmak, bir yap-bozun parçalarını birleştirmeye benzer. Parçaları birleştirmeye çalıştığınız ilk an, her şeyin uyumlu olmasını sağlamak biraz zaman alır. İkinci kez parçaları birleştirmeye çalıştığınızda, söz konusu şekle biraz daha aşina olursunuz. Bundan sonraki her sefer, her şeyi kolayca eşleştirmek ve yap-bozu tamamlamak, daha da doğal gelmeye başlar.
Posta Yoluyla Doğrulama
- ‘Kodumu Posta Yoluyla Doğrulama’ seçeneğine tıklayarak yapılmaktadır. Google belirttiğiniz adrese doğrulama kodu gönderilecektir. Ancak bu kodun gönderilmesi 1-2 haftayı bulabilmektedir.<>/li>
Telefonla Doğrulama
- Yalnızca belirli işletmeler için kullanılan bu yöntemde telefonunuza doğrulama kodu gönderilir ve kaydınız aktifleştirilir.
E-posta Yoluyla Doğrulama
- Yalnızca belirli işletmeler için kullanılan bu yöntemde kaydınızı doğrulamak amacıyla Google’dan mail adresinize doğrulama kodu gönderiliyor. Böylece firmanız adına Google benim işlerim kaydınızı tamamlamış oluyorsunuz. Google Benim İşyerim’de işletme kaydını sizde açabileceğiniz gibi bizimle iletişime de geçerek açtırabilirsiniz.