Yeni bir ürünü piyasaya sunarken dikkat edilmesi gerekenler
Ürün çeşitlerini genişleten online mağazalar sürekli olarak yeni ürünlerini satışa sunmaktadır. Sunulan yeni ürünlerin daha çok dikkat çekici hale gelmesi ve satın alınması için bir takım pazarlama ve tanıtım stratejilerinin belirlenmesi gereklidir. Bu nedenle yeni ürün kategorisi çıkartan firmaları ürünlerinin tanıtımını ve pazarlamasını yapmaları konusunda dikkat etmeleri gereken bir takım noktalar önemlilik teşkil etmektedir. Bu noktaları sizin için sıraladık.
Öncelikle ürün hakkında bir basın bülteni hazırlanması gereklidir. Ürün hakkında detaylı bilgi veren bu bültenleri reklam ajansları, ürün tanıtım blogları vb. gibi alanlara göndererek paylaşılmasını isteyebilirsiniz. Basın bülteni fazla detaydan arınmış olmalı ve ürünün var olma amacı, sağladığı faydalar ve avantajları gibi bilgilere yer verilmelidir.
Sosyal medya kullanarak ürün tanıtımı yapabilirsiniz. Günümüzde en çok kullanılan internet ortamlarının başında gelen sosyal medya platformları ürününüzü tanıtmak için bulunmaz bir fırsat. Yapacağınız doğru tanıtım kampanyası sayesinde kolayca hem ürün tanıtımı yapabilir hem de potansiyel müşterilerinize ulaşabilirsiniz.
Daha Fazlası İçin: BAŞARILI BİRİ OLMAK VE BOŞ ZAMANLARI DEĞERLENDİRMEK
Bir iş ile ilgili koşturmak, çok fazla hareket ve bekleme anlamına geliyor. İşinizi yapıyorsunuz, onay için bekliyorsunuz. Mail atıyorsunuz cevap için bekliyorsunuz. Çok fazla bekliyorsunuz ve beklemek sıkıcıdır. Kaygı düzeyini arttırır. Fiziksel açlık gibidir. Dikkati dağıtır. Önemli olduğunu düşündüğünüz ama dikkatli bir şekilde gözlemlediğiniz zaman çok da önemli olmayan şeylere harcadığımız zaman ve sonraki bekleyişimiz sadece boşluklarımızı doldurmaktan ibarettir. Yapmanız gerekenlerin listesini gerçekten önem derecesine göre oluşturmuşsanız önemli meseleleri öncelik haline getirip çözersiniz.
Ürün tanıtım metni hazırlayarak kendi blogunuzda mutlaka paylaşın. Blog için hazırladığınız tanıtım metniniz SEO uyumlu şekilde hazırlanması gereklidir. Böylece arama motorlarında kolaylıkla ulaşılabilirlik sağlama fırsatı yakalayabilirsiniz. E-posta pazarlama stratejilerinden yararlanarak ürün tanıtımı yapabilirsiniz. Ürününüzü tanıtımını yapan mail şablonu veya tasarımı hazırlayabilirsiniz. Hazırladığınız şablonu/tasarımı mail listenizde bulunan kullanıcılara göndererek ürün tanıtımında bulunabilirsiniz.
Ürün tanıtımı için landing page tasarımı hazırlamanız ürün hakkında daha detaylı bilgi sunmanıza yardımcı olacaktır. Landign page tasarımında kullanılacak ürün görsellerinizin kaliteli ve yüksek çözünürlükte olmasına dikkat etmelisiniz. Böylece sayfayı ziyaret eden kullanıcıyı görsellerle tatmin etme ve ilgisini uyandırma oranınızı yükseltebilirsiniz. Yukarıda saydığımız dijital pazarlama stratejileri sizin hem ürünleriniz tanıtmanıza hem de daha fazla potansiyel müşteriye ulaşmanıza yardımcı olacaktır.