SWOT Analizinin İşletmeler İçin Faydası Nedir?
Firma stratejileri oluşturmada, firmanın devamında, pazarlama stratejilerin oluşturulmasında SWOT analizi oldukça önemlidir. Başarılı bir SWOT analizi işletmenizin neye ihtiyacınız olduğunu, hangi stratejileri geliştirmeniz gerektiği gibi ipuçlarının yanı sıra pazarlama konusunda da neler yapabileceğinizi size sunmaktadır. İnternetin yaygınlaşması, dijital pazarlamanın firmalar için oldukça önemli hale gelmesine neden olmuştur. Günümüzde dijital pazarlama, sosyal medya uygulamalarının yönetimi, e-posta pazarlaması, telemarketing pazarlamaları işletmeler için önemli kavramlar haline gelmiştir.
Dijital Pazarlama stratejileri belirlenirken etkili bir SWOT analizi yapılması gerekmektedir. SWOT Analizi firmanın, Güçlü yönleri (Strengths), Zayıf yönleri (Weaknesses), Fırsatları (Opportunities), Tehditleri (Threats)’nin belirlemesini sağlayan ve böylece işletme stratejilerinin, pazarlama stratejilerinin belirlenmesine katkı sağlayan analizdir. Temel mantığı rakiplerin incelenmesiyle sektördeki rekabeti ve firmanın konumunu belirlemektir. SWOT Analizi, kişisel yön ya da şirketiniz için belirlediğiniz bir konunun analizini yapmanızı amaçlar. Gelişmiş bir analiz yapılabileceği gibi basit ama gerçekçi bir analiz ile de belli başlı dinamiklere ulaşabilirsiniz. Böylece olumsuz yanlarınızı belirleyerek, tehditlere karşı önlem alabilir; olumlu yanlarınızı kullanarak fırsatları görebilirsiniz. Biz Localveri Yazılım olarak SWOT Analizini daha çok Dijital Platforma entegre ederek müşterilerimize hizmet vermekteyiz.
Peki SWOT Analizi Nasıl Yapılır?
Doğru sonuçlara ulaşmak için öncelikle dürüst davranılması gerekmektedir. Firmanın dijital platformdaki özelliklerine ulaşabilmek adına, doğru sorulara doğru cevaplar vermelisiniz. SWOT formülünün temel taşları altında dijital platformda ve sosyal medyada ki firmanızın etkinliğini belirlemek için aşağıdaki soruları cevaplayarak SWOT analizine başlayabilirsiniz.
- Firmanızın avantajlı özellikleri nelerdir?
- Rakiplerinizden daha iyi olan özellikleriniz nelerdir?
- Piyasanızdaki insanlar sizin güçlü yönünüz olarak neleri görüyorlar?
- Size satış sağlayan başarılı etkinlikle nelerdir?
- Görsel ve metinsel olarak yaptığınız işlerde nasıl kazançlar sağladınız?
Daha Fazlası İçin: HAFTA SONLARINIZ FAZLASIYLA HIZLI MI GELİP GEÇİYOR?
Hafta sonu boyunca sadece 48 değil tam 60 saatiniz var!>
İşte bu saatleri en iyi şekilde değerlendirip, en fazlasını elde etmenin yolları verimlilik uzmanı Laura Vanderkam’ın 10 ipucunu kullanarak hatırlanası, rahatlatıcı ve verimli hafta sonları oluşturun. Hafta sonunda zaman insana hep çok hızlı geçiyormuş gibi gelir ancak aslında hafta sonları bizim sandığımızdan daha uzun. Cuma akşamı saat 6’da biraz hava alma zamanımızdan Pazartesi sabah saat alarmı çalana kadar tam 60 saatimiz var. Bunlardan 24’ünü uyuyarak geçirsek bile bu 36 saati uyanık geçirdiğimiz anlamına geliyor.
Bu sorular firmanızın güçlü yönlerini belirlemek için kullanabileceğiniz temel sorulardır. Soruları çeşitlendirilebilir ve arttırabilirsiniz. Eğer güçlü yönlerinizi belirlerken herhangi bir zorluk yaşıyorsanız; firmanızın karakterini yansıtan bir liste hazırlayın. Bu liste işinizi oldukça kolaylaştıracaktır.
- Neleri geliştirmeniz gerekiyor?
- Hangi hatalardan kaçınmalısınız?
- Piyasanızdaki insanlar zayıf yönleriniz olarak neleri görüyorlar?
- Görsel ya da metinsel olarak yaptığınız yanlışlar nelerdir?
- Yanlış uygulandığını düşündüğünüz kampanyalar nelerdir?
Bu sorular firmanızın zayıf yönlerini belirlemek için kullanabileceğiniz temel sorulardır. Bu soruları cevaplarken rakipleriniz sizden daha iyi neler yapıyorlar bunu temel alarak cevaplamanız işinizi kolaylaştıracaktır.
- Firmanız için “iyi fırsat” olarak tanımlayabileceğiniz konular nelerdir?
- Haberdar olduğunuz trendler nelerdir?
Sorularına vereceğiniz cevaplar sizin fırsatlarınız oluşturmaktadır. Fırsatlarınıza bakarken en iyi yaklaşım güçlü yönlerinize bakmanız ve bunlardan nasıl fırsatlar oluşturabileceğinizi gözden geçirmenizdir.
- Karşılaştığınız engeller neler?
- Rakipleriniz neler yapıyor?
- Ürün veya hizmetlerinizle ilgili internet dünyasında lanse ettiğiniz kalite değişiyor mu?
- Teknolojinin gelişimi işinizi etkiliyor mu?
- Herhangi bir zayıf yönünüz dijital ortamda firmanızı tehdit edecek derecede etkiliyor mu?
Sorularına vereceğiniz cevaplar sizin tehditlerimizi oluşturmaktadır. SWOT Analizini başlangıç düzeyde değil de daha profesyonel olarak dijital ortamda uygulamak ve internetteki durumunuzu öğrenmek istiyorsanız Analiz hakkında daha detaylı bilgi edinmeniz veya profesyonel bir web ajansıyla iletişime geçmeniz gerekmektedir. Biz Localveri Yazılım olarak tüm müşterilerimizin önce ihtiyaçlarını belirleyip sonrasında ihtiyaca uygun hizmet vermekteyiz. Daha detaylı bilgi için sitemizi ziyaret edebilirsiniz.