Online Alışverişlerde Yeni Dönem Başlıyor!
6563 sayılı ‘Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun’un 2015 yılında yürürlüğe girmesinden bu yana İnternet ortamında online alışverişin güvenli hale getirmek için çalışmalar yapan Ticaret Bakanlığı yaptığı en son açıklamayla yürürlüğe giren ‘Elektronik Ticarette Güven Damgası Hakkında Tebliğ’ ve ‘Elektronik Ticarette Bilgi Sistemi ve Bildirim Yükümlülükleri Hakkında Tebliğ’i konusunda açıklamalarda bulundu.
Güven Damgası Sistemi İle Daha Güvenli Alışveriş İmkanı
6 Haziran 2017 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren ‘Elektronik Ticarette Güven Damgası Hakkında Tebliğ’ ile E-Ticaret hizmeti veren siteler için yeni bir sisteme geçiş yapılmıştır. Ticaret Bakanlığı’na başvuruda bulunan E-Ticaret sitelerine tebliğ uyarınca denetime tabi tutularak uygunluk taşıyanlara güven damgası verilecektir. Güven Damgası logosuna sahip olan E-Ticaret siteleri yayımladıkları güven damgası logosuna tıklanarak doğrulama sağlanacak ve müşteriler güvenlik konusunda bilgilendirilecektir.
Güven Damgası logosunu taşıyan E-Ticaret siteleri, tebliğ uyarınca belirtilen asgari şartları sahip olduğunu, iletişim bilgilerinin tam olduğunu, müşterilerine ve tüketicilerine sağladıkları güvenlik standartlarına sahip olduğunu, güvenli ödeme sistemine sahip olduğunu göstermektedir. Bu bağlamda tüketici kaynağı belirsiz E-Ticaret sitesinden değil, kaynağı belli, güvenli, denetimi tamamlanmış E-Ticaret sitesinden güvenli şekilde alışveriş yaptığını bilerek hareket etmektedir.
6 Haziran 2017 tarihinde yürürlüğe giren Güvenlik Damgası tüm E-Ticaret web sitelerinin yapmakla yükümlü oldukları bir uygulama olmamakla birlikte tüketicilere güvenilir olduğunun kanıtlanması açısından son derece önemli bir uygulamadır.
Bu konuyla ilgili Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan yaptığı açıklamada, bilgi sızma tehlikesine karşı belirli aralıklarla uygulanacak olan sızma testleriyle olası güvenlik açıkları önceden tespit edilebilecek ve tüketicilerin zarar görmelerinin önüne geleceğini bildirmiştir.
Daha Fazlası İçin: KURUMSAL TOPLANTI NEDİR?
Toplantı, kısaca bir sorunu çözmek için toplanan bir grup insanın bir araya gelmesi demek oluyor. Günümüz iş dünyasında toplantıların sayısı o kadar arttı ki yaptığımız işten çok toplantılara katılıyoruz. Bu toplantıların ne kadarı verimli geçiyor bilemeyiz ama bir kısmının sadece vakit kaybı olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Toplantıda iken çoğu zaman burada olmak yerine şu işlerimi halletseydim diye düşünürüz. Toplantı sonunda ise yapılacak işlerimize yenileri eklenir. Yani aslında bir sorunu çözmek için bulunduğumuz ortamda halledilmesi gereken sorunlara yenilerini ekliyoruz.
Online Destek Sistemi Geliyor…
Güven Damgasına sahip olmak isteyen E-Ticaret sitelerinin yerine getirmesi gereken asgari şartların bulunduğu daha önce belirtilmişti. Bu şartlar arasında E-Ticarete konu olan mallara ilişkin detaylı ve doğru bilgilerin ve görsellerin kullanılması gerekmektedir. Kullanılan görseller özellikle ürünün gerçek boyutunun anlaşılmasına imkan sunan görsellerden oluşmalıdır. Ayrıca kargo takip olanağının da ticaret sitesinde kullanılması gerekmektedir. Bu uygulamaların hizmet kalitesini arttıracağını belirten Ticaret Bakanı Pekcan, online destek sisteminin önemine de değinmiştir.
Online destek sistemi müşterilerin çıkabilecek olumsuzluklara, istek, talep ve şikayetlerin online olarak firmaya iletilmesine imkan sunan ve firmanın canlı olarak ve müşteriyle yazışarak sorunu çözüme kavuşturabilmesine olanak sağlayan bir uygulamadır. Çevrimiçi şikayet sistemi ile, hem müşterilerin talep, şikayet veya soruları hızlı ve anlık olarak cevaplanabilmekte hem de müşteri memnuniyetini sürdürme konusunda hızlı çözümler üretilmektedir. Böylece hizmet kalitesi önemli düzeyde gelişme gösterecektir.