Dijitoloji / Emre Açıkel – Mehmet Çelikol

kitap“Mobil iletişim ve bilişim teknolojilerinin entegre biçimde ve küresel çapta yaygınlaşan kullanımı ile şekillenen ‘birbirine bağlantılı’ yeni dünyada, hepimiz yeni normal ile tanışıyoruz.
Mobil ve dijital çağ olarak tanımlayabileceğimiz bu yeni dönemin olumlu etki alanı, bireysel yaşamdan iş hayatına, en geniş ölçekte toplumsal dönüşüme uzanıyor. Günümüzün en önemli kaynağı olan ‘veri’ye her an, her yerden, evrensel boyutta ve gerçek zamanlı erişim imkanı, yeryüzünde her bireye kültürel, sosyal ve ekonomik gelişimde fırsat eşitliğinin kapısını aralıyor.

Doğal kaynakların daha verimli kullanıldığı sürdürülebilir bir gezegen için çözüm sunuyor.

İş dünyasının dinamiklerini de mobilize eden bu akım, her işin önüne bir ’m-’ gelmesiyle yeniden tanımlandığı mobil versiyonunu devreye alıyor.

Mobilizasyon ve dijitalizasyonun, pazarlama ve satış dünyasına sunduğu fırsatlar, markaların tüketicilerle bugüne dek hiç olmadığı boyutta kuvvetli bağlar kurmasına olanak sağlıyor.

Önümüzdeki dönemde, pazarlama ve satış, bilim ve sanat arasında bir disiplin olarak kalırken, mobil ve dijital platformların entegrasyonu sayesinde, tüketici memnuniyetinde yaratıcı ve yenilikçi deneyimlere yelken açacak.

Bu yeni dönemde kalıcı olmak isteyen her marka ve her kurum, er ya da geç pazarlama dünyasının yeni normalleri ile tanışacak ve ’m-pazarlama’ sayesinde hizmetlerini derinleştirecektir.

Yöneticiler, bu değişimi bugünden gündemlerine alarak, gelecekte müşteri memnuniyetinde fark yaratacaklardır. Bu kitabın tüm yöneticilere ’mobil dijital devrim’ yolculuklarında, faydalı bir kaynak olmasını diliyorum.”

Ön söz : Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray