Mobilizasyon ve Dijitalizasyon Üzerine
“Mobil iletişim ve bilişim teknolojilerinin entegre biçimde ve küresel çapta yaygınlaşan kullanımı ile şekillenen ‘birbirine bağlantılı’ yeni dünyada, hepimiz yeni normal ile tanışıyoruz. Mobil ve dijital çağ olarak tanımlayabileceğimiz bu yeni dönemin olumlu etki alanı, bireysel yaşamdan iş hayatına, en geniş ölçekte toplumsal dönüşüme uzanıyor. Günümüzün en önemli kaynağı olan ‘veri’ye her an, her yerden, evrensel boyutta ve gerçek zamanlı erişim imkanı, yeryüzünde her bireye kültürel, sosyal ve ekonomik gelişimde fırsat eşitliğinin kapısını aralıyor.
Doğal kaynakların daha verimli kullanıldığı sürdürülebilir bir gezegen için çözüm sunuyor. İş dünyasının dinamiklerini de mobilize eden bu akım, her işin önüne bir ’m-’ gelmesiyle yeniden tanımlandığı mobil versiyonunu devreye alıyor. Mobilizasyon ve dijitalizasyonun, pazarlama ve satış dünyasına sunduğu fırsatlar, markaların tüketicilerle bugüne dek hiç olmadığı boyutta kuvvetli bağlar kurmasına olanak sağlıyor.
Daha Fazlası İçin: Enerji Kimlik Belgesi EKB Nedir Nasıl Başvurabilirim?
Ülkemizde 2019 yılının son aylarına doğru gündemde kendine yer bulan enerji kimlik belgesi (ekb), 5627 Sayılı Enerji Verimliliği Kanunu ve buna bağlı olarak çıkartılan Binalarda Enerji Performansı Yönetmeliğine göre binalardaki enerji gereksinimini ölçen, enerji tüketim sınıfını belirleyen enerji performans ve kimlik belgesidir. Daha etkin ve verimli enerji tüketimine yönelten enerji kimlik belgesi, çevremizdeki enerjiye ve enerji kaynaklarının kullanımına yönelik bilincin artmasını sağlamaktadır. Bina içerisindeki yalıtım, mantolama , ısıtma/soğutma sistemlerini içerisinde yer veren enerji kimlik belgesi, apartmanın enerji tüketimini sınıflandırmaktadır. Çevre dostu olan enerji kimlik belgesi sayesinde binalar enerji verimliliklerini ölçümleyebilecek, ihtiyaç duyulan enerji ihtiyacını belirleyecektir.
Önümüzdeki dönemde, pazarlama ve satış, bilim ve sanat arasında bir disiplin olarak kalırken, mobil ve dijital platformların entegrasyonu sayesinde, tüketici memnuniyetinde yaratıcı ve yenilikçi deneyimlere yelken açacak. Bu yeni dönemde kalıcı olmak isteyen her marka ve her kurum, er ya da geç pazarlama dünyasının yeni normalleri ile tanışacak ve ’m-pazarlama’ sayesinde hizmetlerini derinleştirecektir. Yöneticiler, bu değişimi bugünden gündemlerine alarak, gelecekte müşteri memnuniyetinde fark yaratacaklardır. Bu kitabın tüm yöneticilere ’mobil dijital devrim’ yolculuklarında, faydalı bir kaynak olmasını diliyorum.”