Bayilik, Bayilik veren ve Bayilik Alan Nedir?

İş yaşamında daha fazla müşteriye ulaşmak her zaman en önemli mücadele alanlarından biri olmaktadır. Bayilik bu aşamada her zaman etkili bir yöntem olarak tercih edilmektedir.
Bayilik, gerek bayilik veren firma için gerekse bayilik alan firma için verimli ve kazançlı iş yöntemlerinden biridir.
Genel tanımıyla bayilik (Franchising), yapılan işi genişletmek, malları ve hizmetleri geniş kitlelere dağıtmak için kullanılan sözleşmeye dayalı ve bütünleşmiş bir pazarlama sistemidir. Marka sahibi, belirli bir süre, koşul ve sınırlar dahilinde gerçekleştirdiği anlaşmayla yerel yatırımcılara sistemini ve markasını kullanma hakkı vermektedir. Bayilik veren firma, bayi sahibine her alanda destek vermektedir. Ayrıca bayinin fikri mülkiyetini koruma ve sözleşmenin gerekliliklerine bağlı kalması için gerekli bazı unsurları kontrol altına almasını sağlamaktadır.

Bayilik alan firma ise, marka imtiyaz hakkına sahip olan firmanın, markasını sözleşme şartlarına uygun olarak kullanmaktadır. Girişimci firmalar/kişiler bayilik sözleşmesi dahilinde bayisi olduğu firmanın ürün ve hizmetlerini satmaktadır. Bayi veren bayinin gündelik işlemlerinde minimum bir rolü bulunmaktadır. Bayi bağımsız bir işletmendir. Bu nedenle gündelik işlemlerinde kendisi etkin rol oynamaktadır.

Etiket: , , , , , , , , , , , ,

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir