Advertorial Reklam Nedir?

advortial_reklam

Reklamcılık kağıdın bulunması ile beraber insanların ilgisini çekti. Biz burada reklamın tarihçesini anlatmak yerine Advertorial reklamdan bahsedeceğiz. İnternetin yaygınlaşması, Reklam sektöründe internet mecrasının da pastadan büyük bir dilim aldığı ve git gide bunu dahada büyüteceği anlamına geliyor.  Özellikle reklam pastasında advertorial reklam olarak tanımlanan, internet reklam sektörünün en önemli alanlarından birinden söz edeceğiz.

Reklam verenler, verdikleri reklamlarda etkin olanların hedef kitleye hitap eden reklam olduğunu fark ettiler. Artık amaçlar; hedef kitle neredeyse reklam çalışmalarını oraya yoğunlaştırmak olmalı. Ayrıca yapılan reklam, kişileri rahatsız etmeden, işe yarar bir şekilde, vakit kaybına neden olmayacak incelikte sunulması önemli. İnternet kullanıcıları vakit kaybettirecek, hiç bir şey sunmayan reklamlarla ilgilenmiyor. Burada devreye gire advertorial ile reklam bilgiyle bir arada sunuluyor, hem dikkat çekici olması sağlanırken, hem de kişilerin çok yönlü olarak sunulan ürün ya da hizmet hakkında bilgi sahibi olması advertorial kullanan reklam verenlerin de işine yarıyor. Bu sebeble  advertorial reklam, geri dönüş oranı yüksek reklam alternatifidir.

İnternet reklam sektöründe birçok farklı reklam türleri yıllardır denendi. En son ve en geçerli reklam ise advertorial reklam olarak biliniyor. Peki nedir bu advertorial reklam?

Advertorial kelime yapısı editörel – editorial kelimelerinin birleşiminden türemiştir. Vurgulanmak istenen is, reklamın haber niteliği taşıması gerektiğidir. Herhangi bir ürün ya da hizmet için advertorial reklam çalışması yapılırken bunun bilgiyle birlikte hedef kitleye ulaştırılması amaçlanır. İnternet çağında olduğumuz için kurgusal reklamlardan ziyade advertorial reklamalternatifleri hem reklam verenleri hem de hedef kitleyi çok daha fazla etkilemektedir. İnternet, markaların hedef kitlelerini bulabileceği bir mecra olduğu için, özellikle genç kesime hitap edebilmek onlara ulaşabilmek adına değerlendirilmesi gereken bir platformdur. Reklama ayrılan bütçeden daha fazla verim elde etmek ve  başarılı reklam çalışmaları için advertorial reklama önem verilmesi gerektiğine inanıyoruz.