ADVERTORIAL REKLAM NEDİR?
Reklamcılık kağıdın bulunması ile beraber insanların ilgisini çekti. Biz burada reklamın tarihçesini anlatmak yerine ”Advertorial Reklam”dan bahsedeceğiz. İnternetin kullanımının yaygınlaşması, reklam sektöründe internet mecrasının da pastadan büyük bir dilim aldığı ve gitgide bunu daha da büyüteceği anlamına geliyor. Özellikle reklam pastasında advertorial reklam olarak tanımlanan, internet reklam sektörünün en önemli alanlarından birinden söz edeceğiz.
Reklam verenler, verdikleri reklamlarda etkin olanların hedef kitleye hitap eden reklam olduğunu fark ettiler. Bundan böyle amaç, hedef kitle neredeyse reklam çalışmalarını oraya yoğunlaştırmak olmalı. Ayrıca yapılan reklamların, kişileri rahatsız etmeden, işe yarar bir şekilde, vakit kaybına neden olmayacak incelikte sunulması önemli. İnternet kullanıcıları vakit kaybettirecek, hiç bir şey sunmayan reklamlarla ilgilenmiyor. Burada devreye gire advertorial ile reklam bilgiyle birlikte sunuluyorlar. Reklamın hem dikkat çekici olması sağlanırken, hem de kişilerin çok yönlü olarak sunulan ürün ya da hizmet hakkında bilgi sahibi olması hedefleniyor. Bu sebeple advertorial reklam, geri dönüş oranı oldukça yüksek olan bir reklam faaliyetini ifade etmektedir.
Daha Fazlası İçin: ‘’WEB SİTENİZİ SEO UYUMLU YAPMAK NEDEN ÖNEMLİDİR?’’
Web sitelerinin arama motorlarında üst sıralamalarda yer almasına yönelik yapılan ‘’Arama Motoru Optimizasyonu’’ (Search Engine Optimization) çalışmaları kısa, orta ve uzun vadede kullanıcılara ve işletmelere faydalar sağlamaktadır.
İnternet reklam sektöründe birçok farklı reklam türleri yıllardır denendi. En son ve en geçerli reklam ise advertorial reklam olarak biliniyor. Peki nedir bu advertorial reklam?
Advertorial kelime yapısı editöryel (editorial) kelimelerinin birleşiminden türemiştir. Vurgulanmak istenen ise, reklamın haber niteliği taşıması gerektiğidir. Herhangi bir ürün ya da hizmet için advertorial reklam çalışması yapılırken bunun bilgiyle birlikte hedef kitleye ulaştırılması amaçlanır. İnternet çağında olduğumuz için kurgusal reklamlardan ziyade advertorial reklam alternatifleri hem reklam verenleri hem de hedef kitleyi çok daha fazla etkilemektedir. İnternet, markaların hedef kitlelerini bulabileceği bir mecra olduğu için, özellikle genç kesime hitap edebilmek onlara ulaşabilmek adına değerlendirilmesi gereken bir platformdur. Reklama ayrılan bütçeden daha fazla verim elde etmek ve başarılı reklam çalışmaları için advertorial reklama önem verilmesi gerektiğine inanıyoruz.