Pazarlamaya Dair Her Şey Burada!
Pazarlama herkesin hiç durmadan yeni bir şeyler üretmeye çalıştığı kalabalık ve gürültülü bir bilimdir. (…diye kitaba başlamış yazar.) Her gün yeni bir şeyler en yeni, en önemli ve en etkili pazarlama kavramı olma iddiasıyla sekiz sütuna manşet pazarlama neşriyatında boy gösterir. Günümüz pazarlama dünyasında her biri kendi alanında uzman pek çok düşünür olmasına rağmen “Modern Pazarlamanın Babası” olarak anılan Philip Kotler Pazarlamayı sistematik bir bilim olarak neredeyse yoktan var eden en önemli isimdir. Üniversitelerde okutulan 25 kitabı bulunuyor.
Kotler’ı farklı kılan pazarlama konusundaki yaratıcı ve yeni fikirleri değildir. Yaratıcılık ve yeniliğin kural olduğu bu çok sesli arenada her şeyi duyan ve duyduklarını biz sıradan insanların anlayabileceği bir dilde özetleyen insandır Kotler. Yeni bir akım, yeni bir popüler pazarlama kavramı mı çıktı? Herkes nefesini tutar ve Kotler’ın bir sonraki kitabında bu yeni kavrama yer verip vermeyeceğine bakar. Eğer bir kavram Kotler’ın Pazarlama Kitaplarında anılmaya başlarsa ciddiye alınmaya başlamış demektir.
Daha Fazlası İçin: İşletmeler Açısından Kurumsal Web Tasarımın Önemi
Reklam ve tanıtım faaliyetleri binlerce yıldır hayatımızda yer alan en önemli olgulardandır. Her dönemin şartlarına uygun olarak farklı şekillerde karşımıza çıkan bu faaliyetler özellikle teknolojinin gelişmesi ve internetin hayatımıza girmesiyle üst noktalara çıkmıştır. Aktif internet kullanımı ile kullanıcılar işletmelere, işletmelerde kullanıcılarına internet aracılığıyla alternatif yollardan ulaşmaktadır. Bu alternatiflerden biri olan kurumsal web tasarım çalışmaları işletmeler açısından önemli rol oynamaktadır. Markaların kurumsal logo, slogan, kartvizit gibi kimliklerini ifade eden öğelerin sanal dünyadaki bir nevi karşılığı olan bu web tasarımlar, işletmenizin kurumsal kimliğini de ifade etmektedir.
Pazarlama konusunda hayat kurtaracak bu kitaptan bir kesiti paylaşıyorum sizlerle; Hiçbir reklam veya satışçı sizi, bir ürünün faydalarına bir dost, bir yakın, eski bir müşteri veya bağımsız bir uzman kadar ikna edici bir şekilde inandıramaz. Bir el bilgisayarı satın almayı planladığınızı ve bütün Palm, HP ve Sony reklamlarını görmüş olduğunuzu varsayalım. Hatta ürünleri incelemek için bir mağazaya gidip oradaki satışçıyı da dinlemiş olun. Yine de hala kararsızsınız ve bir türlü ürünü satın alamıyorsunuz. Sonra bir arkadaşınız size Palm’ın hayatını nasıl değiştirdiğini anlatıyor. İşte bu işe yarar. Şirketler, yeni ürün lansmanlarını kuşatan ağızdan ağıza reklam kampanyalarına bayılırlar. Yüksek teknoloji firmaları ürünlerinin önemli dergilerde iyi bir yorum alması için dua ederler. Yazar ağızdan ağıza pazarlama yöntemini böylesine akıcı bir dil ile anlatıyor. Kitap tüm yayınevlerinde satılıyor. Pazarlamaya dair her bilgi de mevcut.