A’dan Z’ye Pazarlama

Pazarlama herkesin hiç durmadan yeni birşeyler üretmeye çalıştığı kalabalık ve gürültülü bir bilimdir. (…diye kitaba başlamış yazar.) Her gün yeni birşeyler en yeni, en önemli  ve en etkili pazarlama kavramı olma iddiasıyla sekiz sütuna manşet pazarlama neşriyatında boy gösterir.  Günümüz pazarlama dünyasında herbiri kendi alanında uzman pek çok düşünür olmasına  rağmen “Modern Pazarlamanın Babası” olarak  anılan Philip Kotler Pazarlamayı sistematik bir bilim olarak neredeyse yoktan var eden en önemli isimdir. Üniversitelerde okutulan yirmibeş kitabı bulunuyor.

Kotler’ı farklı kılan Pazarlama konusundaki yaratıcı ve yeni fikirleri değildir. Yaratıcılık ve yeniliğin kural olduğu bu çok sesli arenada herşeyi duyan ve duyduklarını biz sıradan insanların anlayabileceği bir dilde özetleyen insandır Kotler. Yeni bir akım, yeni bir popüler pazarlama kavramı mı çıktı? Herkes nefesini tutar ve Kotler’ın bir sonraki kitabında bu yeni kavrama yer verip  vermeyeceğine bakar. Eğer bir kavram Kotler’ın Pazarlama Kitaplarında  anılmaya başlarsa ciddiye alınmaya başlamış demektir.

Pazarlama konusunda hayat kurtaracak bu kitaptan bir kesiti paylaşıyorum sizlerle; Hiçbir reklam veya satışçı sizi, bir ürünün faydalarına bir dost, bir yakın, eski bir müşteri veya bağımsız bir uzman kadar ikna edici bir şekilde inandıramaz. Bir el bilgisayarı satın almayı planladığınızı ve bütün Palm, HP ve Sony  reklamlarını görmüş olduğunuzu varsayalım. Hatta ürünleri incelemek için bir mağazaya gidip oradaki satışçıyı da dinlemiş olun. Yine de hala  kararsızsınız ve bir türlü ürünü satın alamıyorsunuz. Sonra bir arkadaşınız size Palm’ın hayatını nasıl değiştirdiğini anlatıyor. İşte bu işe yarar.Şirketler, yeni ürün lansmanlarını kuşatan ağızdan ağıza reklam kampanyalarına bayılırlar. Yüksek teknoloji firmaları ürünlerinin önemli dergilerde iyi bir yorum alması için dua ederler. Yazar ağızdan ağıza pazarlama yöntemini böylesine akıcı bir dil ile anlatıyor. Kitap tüm yayınevlerinde satılıyor. Pazarlamaya dair her bilgi de mevcut.