Google Ads ve SEO İlişkisi
SEO (Search Engine Optimization) Türkçe adıyla Arama Motoru Optimizasyonu, özellikle de Google olmak üzere arama motorlarında belirli anahtar kelimeler aratıldığında ilk sayfalarda görünebilir olmak şeklinde temel olarak tanımlanabilmektedir.
Google arama motoru belirli değişkenleri esas alan bir algoritmaya sahiptir. Bu nedenle de söz konusu değişkenlere uygun olan web siteleri arama sayfalarında daha fazla görülür kılmaktadır. Bu nedenle özellikle kurumsal web sitelerini görünür kılmak isteyen firmalar için bir dijital pazarlama tekniği olarak SEO çalışmaları son derece önemlidir.
SEO çalışmaları sonucunda web sitesinin ilk sayfalarda görünür kılınması için, SEO‘ya uygun olması, anahtar kelimelerin iyi belirlenmesi, web site tasarımının hızlı çalışması, site içi metinlerin özgün olması gibi kriterler dikkat edilmesi gereken ve üzerinde mutlaka durulması gereken önemli noktalardandır.
Daha Fazlası İçin: BİR AFET ANINDA SEVDİKLERİNİZLE VE ARKADAŞLARINIZLA İLETİŞİM KURMAYA YARAYAN SAFETYCHECK NEDİR?
Bir doğal afetin gerçekleştiği yere yakınsanız, arkadaşlarınıza güvende olduğunuzu bildirebilir ve onların da güvende olup olmadıklarını kontrol edebilirsiniz.
SEO Çalışmaları, dijital dünyada marka bilinirliğini arttırmak, yeni iş fırsatları bulmak ve iş fırsatlarını satışa çevirebilmek için önemli bir araçtır. Ancak rekabetin yoğun olduğu, iş fırsatların ve satış hacminin büyük olduğu durumlarda firmaların yürüttüğü SEO Çalışmaları yetersiz kalabilmektedir. Bu durumda var olan satış hacmini ve yeni iş olanaklarını bir kaç katına çıkarmak için Google Ads reklamları etkili bir araç olarak kullanılmaktadır.
Ads reklamları sayesinde belirlediğiniz günlük/aylık bütçe ile reklam verebilirsiniz. Aynı zamanda verdiğiniz reklamları sadece kendi hedef kitlenize göre belirleyerek ürün ve hizmetlerinizi doğrudan hedef kitlenize sunabilirsiniz. Google Ads reklamları arama motoru optimizasyonu ile da bağlantılı çalıştığı için SEO açısından da faydalı olmaktadır.