Marka Bilinirliği Nedir? Marka Bilinirliği Nasıl Sağlanır?
Marka bilinirliği işletmelerin markalaşma noktasında üzerinde durması gereken önemli bir konudur. Marka bilinirliği, işletmenizin marka ve logosunun insanlar tarafından bilinir olmasının ötesinde ürün ve hizmetlerinin içeriğinin ve firma lokasyonuzun insanlar tarafından bilinir olması ve insanların hafızasında kalıcı bir yer edinmesi anlamına gelmektedir. Bu nokta da insanların markanızı, logonuzu, sloganınızı biliyor olması marka bilinirliğini sağladığınız anlamına gelmemektedir. Bu nedenle marka bilinirliği çalışmaları çoğunlukla marka farkındalığının sağlanmasından sonra yapılmalıdır. Ancak marka bilinirliği çalışmaları yürütülürken ve dijital pazarlama planı oluştururken bazı noktalar göz ardı edilmemeli ve unutulmamalıdır
Sadece reklam faaliyetleri yeterli değildir
Etkileşim sağlamak marka bilinirliği için önemlidir. Çünkü insanlarla etkileşim sağlamak onların hafızasında kalıcı olma noktasında büyük bir etkiye sahiptir. Bu nedenle firmalar etkileşim sağlamak için çoğunlukla online reklamlara bütçe ayırmaktadır. Reklam vermek etkileşim açısından etkili bir yöntemdir.
Daha Fazlası İçin: ARADIĞIMIZ TÜM CEVAPLARIN İÇİMİZDE OLDUĞUNU SÖYLEYEN ÖĞRETİLER VAR. AMA Kİ YAŞADIĞIMIZ ÇAĞDA, İÇİMİZDEKİ YANITLARA ULAŞABİLMEMİZ GÖRÜNDÜĞÜ KADAR KOLAY DEĞİL.
Hayatta herkesin bazen motivasyona ihtiyacı olabiliyor. Bu konuda dışarıdan ufak bir destek almak bile çok iyi geliyor. Bu desteği sağlayan, kimi zaman bir meslektaşınızın motive edici cümleleri olabiliyor ve o cümleler; amacınıza ulaşmanıza, başarılı olmanıza yardım edebiliyor. Fakat aslında motivasyon, öncelikle kişinin kendi kendisine inanmasıyla başlıyor.
Orta ve küçük bütçeli Ads ve sosyal medya reklamları, insanlarla etkileşim sağlamak, marka farkındalığı ve bilinirliği oluşturmakta etkilidir. Ancak diğer dijital pazarlama faaliyetleriyle de desteklenmesi marka bilinirliğinin uzun ömürlü ve kalıcı olması için gereklidir.
Sosyal medyayı etkili kullanmak gerekmektedir
Sosyal medya hesapları marka bilinirliği oluşturmada ve arttırmada etkili bir yöntemdir. Ancak tek başına yeterli değildir. Sosyal medya platformlarını doğru kullanmak insanlara ulaşmak ve etkileşim kurma noktasında verimli bir kaynak olabilir ancak sadece bu alana yoğunlaşarak markalaşma konusunda verimli sonuçlara ulaşmanız mümkün değildir. Marka bilinirliği için yürüttüğünüz çalışmalara paralel olarak ve onlarla etkileşimli sosyal medyayı kullanmak amaçladığımız sonuca ulaşmada size büyük destek sağlayacaktır.