İşletmeler İçin Alan Adının Önemi Nedir?
Günümüzde firmaların pek çok hem daha kurumsal olmak hem de iletişim kurdukları insanların ve işlemelerin tümüyle aynı kelimeleri ve logoları kullanır. Böylece akılda kalıcılığı desteklenmek hedeflenir. Tüm kurumsal faaliyetlerde aynı ismi, görselleri, renkleri, sloganları kullanmak markalaşmanın bir ön koşuludur. Alan adı seçimi de markalaşmanın dijital parçalarından birisidir. Doğru alan adı seçimi firmanızın markalaşması ve kurumsal kimliğinin oluşturulması açısından oldukça önemlidir.
Alan adı seçimi firma adı kadar önemlidir. İnternette sizi ve firmanızı temsil ettiği gibi faaliyet gösterdiğiniz sektöre uygun, bulunması ve tanıtımı kolay bir isim olması gereklidir. Alan adı seçiminde püf noktalar.
Kısa ve anlaşılır olmalı.
Seçilen alan adı uzun ve karmaşık bir yapıdaysa söylerken telaffuzda zorluk yaşanabilir aynı zamanda başkalarına aktarırken veya yazarken hata yapma riski daha da fazla artacaktır. Bu nedenle seçilen alan adı mümkün olduğunca kısa ve basit yapıya sahip olması gerekmektedir. Kısa ve basit alan adı tercihleri insanların aklında daha kolay kalabildiği gibi söylemesi ve yazması da kolay olduğundan daha az hata ortaya çıkacaktır.
Yazımı kolay ve anlam karmaşasına neden olmamalıdır.
Yazımı kolay alan adı tercihi müşterilerin firmanızı internette daha kolay bulmasına katkı sağlayacaktır. Bu nedenle alan adı seçiminde bu konuda hassas davranmanız son derece önemli. Ayrıca seçilen alan adı anlam karmaşasına neden olmaması gereklidir. Eş anlam kullanımı, yabancı Türkçe kelime kullanımı bazı durumlarda anlam karmaşasına neden olabildiği gibi aynı zamanda ulaşmak istediğiniz asıl hedef kitlenizden sizi uzaklaştırabilmektedir.
Sektörünüzle ilgili anahtar kelime kullanın hedef kitlenizi hedef alın.
Firmanızın faaliyet gösterdiği sektör ile ilgili anahtar kelimeleri tercih etmeye özen gösterin. Bu tercih SEO’da sizin üst sıralarda yer almanıza yardımcı olacaktır. Ayrıca eğer faaliyet alanınız yerelden ibaret ise şehir, ilçe, semt ismi de ekleyerek bir alan adı belirlemeniz müşterilerin size daha kolay ulaşmasını sağlayacaktır.
Daha Fazlası İçin: GÖNDERİLEN MAİLLER NEDEN SPAM OLARAK ALGILANIYOR?
Gönderdiğiniz e-postanın, önemsiz veya spam klasörüne düşmemelidir, hazırladığınız e-bültenler, kampanyalar ve sipariş mailleri ancak kişinin gelen kutusuna yani inbox klasörüne düştüğü sürece değerlidir. Bir e-posta gönderildiği zaman %100 direkt gelen klasörüne gitmeyebilir. Atacağınız e-postanın spam olarak algılanmaması için aşağıdaki adımlara mümkün olduğunda uygulamanızı tavsiye ederiz.
Sayı ve sembol kullanmamaya özen gösterin.
Alan adında kullanılan sayı ve semboller çoğu zaman yanlış anlaşılabilir. Alan adında sayı kullanılması durumunda çoğu zaman müşteriler tarafından yanlış anlaşılabilir. Bu nedenle mümkün olduğunca yazıyla sayı kullanmanız veya her iki yazılış versiyonunu da satın almanız verimli olacaktır.
Alan adınızı araştırın ve akılda kalıcı bir alan adı seçin.
İnternette milyonlarca alan adı içerisinde bulunabilir olmak için dikkat çekici, firmanızı en iyi şekilde sunan, akılda kalıcı bir alan adı seçimi yapmanız gerekmektedir. Dikkat çekici ve akılda kalıcı bir alan adı belirlediğinizde patentinin olup olmadığı, telif hakkının olup olmadığının veya başka bir firma tarafından kullanılıp kullanılmadığının araştırılması gerekmektedir. Aksi takdirde hukuki açıdan istenmeyen durumlarla karşılaşabilirsiniz.
Alan adı uzantısını seçin.
Firmamıza uygun alan adı seçerken alan adı uzantısına da dikkat etmeniz gerekmektedir. Alan adınızın akılda kalıcı olması, daha fazla dikkat çekmesi konusunda seçeceğiniz alan adı uzantısı da etkili olacaktır. Ayrıca alan adınızın farklı versiyonlarını ve farklı uzantılara sahip hallerini de almanız markanızı korumak ve geliştirmek açısından sizin için verimli olacaktır.
Doğru alan adlarının seçimi, SEO çalışmaları, dijital pazarlama ve daha pek çok web çözümü hakkında daha fazla bilgi için internet sitemizden veya 444 35 72 çağrı merkezimizden bizlere ulaşabilirsiniz.