Müşteri Memnuniyet Sistemi Nedir? İşletmeler İçin Faydaları Nelerdir?
Günümüzde özellikle müşterileriyle yakın ilişki içerisinde olan işletmeler müşteri memnuniyetinin işlerinin devamlılığı ve başarısı açısından ne kadar önemli olduğunu bilmektedirler. Son zamanlarda müşteri merkezli işletme politikalarının yaygınlaşması, verilen hizmetlerin temeline müşterilerin istek ve önerilerinin alınması müşteri memnuniyetini ve güler yüzlü müşteri kavramlarını ön plana çıkarmıştır. Müşteri memnuniyeti kavramı o kadar önemli hale gelmiştir ki işletmeler özelliklede konaklama, yiyecek- içecek sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin tercih edilebilirliklerini ve itibarını ölçmede bir kriter olmaktadır.
Özellikle internetin hayatımızın önemli bir parçası haline gelmesiyle birlikte sosyal medya kullanıcıların sayısının artması, insanların yaptıkları etkinlikleri, gittikleri yerleri, yedikleri yiyecekleri her an paylaşmaları, yüzlerce belki de binlerce kişinin birbirini takip etmesi günümüz dünyasını eskiye oranla daha sınırları silikleşmiş bir yaşam alanına döndürmüştür. Böyle bir dünya da insanların memnun oldukları, beğendikleri şeyler üzerine övgüyle söz etmeleri takipçileriyle paylaşmaları itibar arttırıcı bir eylemken aynı şekilde memnun olmadıkları, beğenmedikleri, olumsuzluk yaşadıkları olaylar hakkında da kötü ve olumsuz paylaşım yapmaları özellikle söz konusu firmalar için itibar düşürücü bir eylem olmaktadır.
Daha Fazlası İçin: HARİKA BİR İLK İZLENİM YARATMAK İÇİN 10 TAVSİYE
Amy Cuddy, insanların sizinle ilk tanıştığı anda sadece tek bir sorunun cevabını aradıklarını ve bu cevabın iş ilişkilerinizin temelini oluşturduğunu söylüyor. Soru basit: “Ona güvenebilir miyim?” Bu soruya olumlu cevap alabilmeniz için yapmanız gereken 10 şeyi sizlerle paylaşıyoruz.
Bunun bilincinde olan işletmeler müşteriye değer verdiklerini göstermek için bir takım düzenlemelere gitmektedirler. Bu düzenlemelerden birisi de İSO 100002 Müşteri memnuniyet yönetim sistemi sertifikası almaktır. Bu belgeyle birlikte müşterilerine değer verdiğine ve merkezine müşterileri alarak hizmet geliştirdiğini gösteren işletmeler diğerlerine göre daha avantajlı duruma gelmişleridir. Müşteri memnuniyeti için geliştirilen düzenlemelerden bir diğeri de sık sık yapılan müşteri memnuniyet anketleridir. Bu anketler işletmenin müşteriye bakış açısını ve müşterinin hizmetlerden memnunluk derecesini ölçmeyi amaç edinmektedirler.
Müşteri memnuniyet ölçüm sistemi ise, tamamen müşteriye gerçek zamanlı müşteri memnuniyeti sağlamak amacıyla geliştirilmiş bir yazılımdır. Temel amaç olumsuzluklardan doğan itibar kayıplarını önlemektir. Diğer bir deyişle müşteri daha işletmeden ayrılmadan, sorun her neyse sosyal medyaya yansımadan çözüm üretebilmek ve müşteriyi memnun edebilmek amacına sahiptir. OzoSurvey müşteri memnuniyet ölçüm sisteminin nasıl çalıştığı, özelliklerinin neler olduğu konusunda detaylı bilgi için www.ozosurvey.com adresini ziyaret edebilirsiniz.