Özellikle e-ticaret sitelerinde canlı destek sistemi kullanmak çok önemlidir.
E-ticaret yapan kişilerin çoğu müşterilerle anlık iletişim kurmanın ne kadar önemli olduğunu bilmekte ve bu nedenle de müşterilerine/potansiyel müşterilerine anlık iletişimle destek sağlamak için çağrı merkezlerine ciddi yatırımlar yapmaktadırlar. Fakat müşteriler açısından çağrı merkezleri sorunları çözmek için yetersiz kalmaktadır.
Çağrı merkezlerinde dinletilen otomatik mesajlar, müşteri temsilcisine bağlanmak için harcanan zaman, gerçek bir müşteri temsilcisine bağlanmanın zor olması müşteriler için çağrı merkezlerini çekilmez hale getirmektedir. Bu nedenle müşteriler sorunlarını gidermek için alternatif çözüm yolları aramaktadır.
E-ticaret sitelerinde genellikle çağrı merkezi hizmeti kullanmanın yanı sıra iletişim formları, telefon numaraları müşteri/potansiyel müşterilerin firmaya ulaşmaları için kullanılmaktadır. Ancak site ziyaretçiler iletişim formlarıyla uğraşmak istemezler. Bu nedenle müşterilerin firmayla alternatif olarak iletişim kurabilmesi için WhatsApp numarası kullanımı son zamanlarda oldukça popüler hale gelmiştir. WhatsApp iletişimi için siteye buton koymak etkili yöntem gibi görünse de müşterilerin bilgisayar ve tablet kullandıkları düşünüldüğünde bu yöntem de yetersiz kalmaktadır. Bu bağlamda canlı destek sisteminin kullanılması kaçınılmaz hale gelmektedir. Canlı destek sistemi, web sitelerinde müşterilerin sorularının canlı olarak cevaplamasına olanak sağlayan bir sistemdir. Bu sistem sayesinde kişi sormak istediği soruyu doğrudan sorabilir ve böylece yaptığı alışveriş sırasında satışa daha da yaklaşmış olmaktadır.
Call Centerlardan farklı olarak canlı destek sistemi web siteye entegre edilen bir yazılımdır. ve gelen müşteri sorularına canlı destek ekibi tarafından cevap yazılı olarak verilir. Bu sistem, pratik olmasının yanı sıra destek ekibinin daha fazla müşteriye hizmet verebilmesi açısından da önemlidir.
Daha Fazlası İçin: LOCALVERİ YAZILIM İLE KURUMSAL GÖRÜNÜM VE MARKA BİLİNİRLİĞİ
Kartvizit. Satış dünyasında daha değerli bir araç yoktur. Ama doğru kullanılmazsa, daha zararlı bir engel de yoktur. Kartvizitinizin etkisini anlamanın basit bir kuralı var: “İnsanların sizden satın almalarını kolaylaştırırsanız, sizden alacaklardır. Zorlaştırırsanız, almayacaklardır.” Kartvizitin gücünü -ve zararını- tüm yönleriyle anlamamı sağlayan pek çok olay yaşadım. Bir turnuva izledim. Bir çalıştaya katıldım. Eski tanışlarla bir araya geldim. Bu üç faaliyet, kendi bağlamında geniş bir yelpazeyi içeriyor. En azından bir yabancı için turnuva, sosyal bir buluşma; çalıştay, daha teklifsiz bir çevre oluşturma ortamı; eski tanışlarla bir araya gelme ise ikisinin arasında bir yerde gibi görünüyor. Ama bağlamları farklı da olsa, iş kartvizit alışverişine geldiğinde, her birinin ortak yanları var.
E-ticaret veya kurumsal web sitenize canlı destek sistemi entegre etmeniz firmanızı rakiplerinden ayıracaktır. Ayrıca müşteriler tarafından fark edilmenizi ve kendi istekleriyle sizinle iletişime geçmelerini sağlayacaktır. Yapılan araştırmalara göre müşteri aktif olarak canlı destek sistemini kullanmasa dahi ihtiyacı olduğunda destek ekibine kolayca ulaşabileceğini biliyor olması web sitesine ve firmaya daha fazla güvenmesine neden olacaktır. Özellikle e-ticaret sitesinde müşterilerin firmaya güven duyması çok önemlidir.
Canlı destek sistemi sadece müşteri sorularını cevaplanmasını sağlayan bir sistem değildir. Müşterilere yapılan dönüşlerin önemli olanlarını kayıt altına alarak web sitenizi müşteri isteğine göre revize edebilirsiniz. Ayrıca müşterinin hangi sayfada bulunduğunu, hangi sayfaya geçiş yaptığını ve sayfalarda ne kadar vakit harcadığını görerek daha nitelikli destek sağlayabilirsiniz.