Instagram Algoritmasının Çalışma Prensibi
Instagram, insanların fotoğraf ve video paylaşabildiği online bir platformdur. Facebook’un kurucusu Mark Zuckerberg tarafından satın alındığında dijital sosyalleşmeyi derinden etkileyeceği bilinen Instagram bugün 1 milyar insandan fazla kullanıcıya sahip. Instagram algoritması kullanıcıların gönderide herhangi bir etkileşim türündeki sinyallerle beslenmesi prensibine bağlı olarak çalışıyor. Buradan hareketle her herhangi bir içerikte gerçekleştirilen beğeni, yorum, favoriye ekleme, DM (Direct Message) gönderimi vb. tüm aktiviteler, kullanıcı davranışlarını ölçümleyen gelişmiş algoritma aracılığıyla işleniyor.
Yıllar içinde milyonlarca insanın verisinden beslenerek devasa bir platform haline gelen Instagram günümüz reklamcılık ve dijital pazarlamacılık faaliyetlerinin en yoğun işlendiği ortamların başında geliyor. Facebook Business üzerinden oldukça spesifik biçimde reklam faaliyetlerinin yürütülmesine olanak sağlayan Instagram, hazırlanan reklamların doğru zamanda, doğru kişilere ve doğru biçimde gösterilmesini sağlayan akıllı bir reklam algoritmasına sahip. Geleneksel reklam metotlarının yanında milyonlarca kişiye oldukça düşük bütçelerle kampanya, indirim, duyuru veya bildirim şansı tanıyan Instagram reklamcılığı, yalnızca fotoğraf ve video paylaşılan bir platform olmaktan çıkmış durumda. Buna göre şirketlerin kendi ürün ve hizmetleriyle ilgili sanal marka bilinirliğini sağlamada başvurdukları en önemli durak, Instagram olarak kabul görmektedir. Kısa, orta ve uzun vadeli reklam stratejileriyle gün geçtikçe spesifik bir uzmanlık alanı olmaya başlayan Instagram reklamcılığı ve pazarlamacılığı, özellikle ihracat ve ithalat sektöründe efektif kullanılan bir yöntemdir. Hatta büyük ölçekli şirketler Instagram’da sağladıkları marka bilinirliğini ve buna bağlı olarak ürün ve hizmet satışını artırmayı önceleyen personel istihdamına da yönelmiş durumdadır.
Daha Fazlası İçin: ‘’Dijital Platformlarda Bilinirlik: SEO, SEM ve SMO Bileşenleri’’
Marka bilinirliği bütünsel bir yaklaşımla elde edilen önemli bir kazanımdır. Kişisel veya kurumsal markanızın inşasında her bir faktör oldukça kıymetlidir. Bu faktörleri bir araya getiren 3 ana faktörü sizinle paylaşıyoruz.
Yapılan araştırmalara göre, mavi rengin hakim olduğu Instagram fotoğrafları, kullanıcılardan daha çok beğeni toplamayı başarıyor. Kısacası, mavi rengin hakim olduğu gökyüzü ve denizin göründüğü fotoğraflara kullanıcılar daha çok beğeni toplamayı başarıyor. ”Curulate” adlı görsel analiz platformunun 8 milyon Instagram fotoğrafını tarayarak yaptığı araştırmaya göre, Instagram fotoğraflarında sıkça kullanılan hakim renklere de yer verilmiş. Yüksek ışık değerine sahip fotoğrafların da daha çok beğenildiğini ortaya koyan araştırmaya göre, arka planı yüksek miktarda olan alan derinliği yüksek fotoğrafların daha çok beğeni alıyor.