Avansas.com, işyeri çalışanlarının teknoloji alışverişi alışkanlıklarını ortaya çıkaran bir araştırma sonucu paylaştı.
Avansas.com’un araştırma sonuçları, erkek ve kadınların işyerleri için yaptıkları teknoloji alışverişi alışkanlıklarını ortaya çıkardı. Son 1 yılda yapılan alışverişlerden ve araştırmalardan ortaya çıkan sonuçlara göre sağlık sektöründeki kadınlar, inşaat sektöründe ise erkekler teknoloji ürünleri satın alımında öne çıkıyor.
Kadınlar sosyal, erkekler bireysel
Satın alınan ürünler incelendiğinde kadınlar ve erkekler arasında oldukça farklı tercihler olduğu görülüyor. Kadınlar USB bellek, yastıklı Mouse pad, ekran temizlik seti, kahve makinesi, su ısıtıcı, tost makinesi, pembe renkli mouse satın alırken erkeklerin en çok aldıkları ürünler ise hesap makinesi, taşınabilir hard disk, yazıcı, fener seti, hoparlör ve dect telefon. Kadınlar ve erkeklerin ortak olarak tercih ettikleri tek teknolojik ürün ise kalem pil. Ancak kadınlar şarj edilebilen kalem pilleri tercih ederken, erkekler kullan at kalem pilleri tercih ediyor. Bu bilgiler göz önünde bulundurulduğunda, kadınların işyeri genelinde kullanmak için, erkeklerin ise bireysel kullanım için ürün aldıkları söylenebilir.
Daha Fazlası İçin: Apartman Yöneticisinin Görev ve Sorumlulukları Nelerdir?
Apartman yöneticisi olmak kimisine göre zor kimisine göreyse düzgün yapıldığı taktirde kolay bir iş olarak görünmektedir. Apartman Yöneticileri genel anlamda binanın genel yönetim işleriyle ilgilenen, bina defterini tutan ve gerekli belgelerin saklamasından sorumlu kişidir. Daire sayısı görece az ola apartmanlarda bir kişi yönetici görevini üstlenirken fazla daire sayısına sahip olan binalarda profesyonel yönetim şirketleri yönetici görevini üstlenmektedir.
Cinsiyet ayrımı yapılmaksızın mesleklerin genel işyeri alışverişleri içindeki teknoloji giderlerinin oranına bakıldığında ise mimarlık, bürolarının ve reklam ajanslarının tüm sektörler arasında ön plana çıktığı görülüyor. e-Ticaret sektöründeki kadın çalışanlar, genel işyeri giderlerinin yüzde 29’unu teknoloji alışverişlerine harcarken, aynı oran erkeklerde mimarlık büroları için geçerli. Hukuk firmaları, kadınlar ve erkekler için ortak olarak yüzde 17 teknoloji harcaması ile en düşük sektör olarak öne çıkıyor.
İllere göre bakıldığında ise İstanbul, İzmir, Ankara, Bursa ve Kocaeli illerindeki erkek ve kadınların teknoloji alışverişi oranları birbirine yakın oranlarda çıkarken bu iller haricinde kadınların en çok teknoloji alışverişi yaptığı ilin Tekirdağ olduğu görülürken, erkeklerin en çok teknoloji alışverişi yaptığı ilin Konya olduğu görülüyor. Buradan yola çıkarak Konyalı erkeklerin ve Tekirdağlı kadınların teknolojiye daha meraklı olduğunu söylemek yanlış olmayacaktır.