Sabancı Holding’in iştiraki Kliksa.com, 2014 yılının sonunda Türkiye’nin internetten alışveriş haritasını çıkardı
Paylaşılan veriler Türkiye’de alışveriş alışkanlıklarımız hakkında önemli ipuçları sunuyor. Kliksa.com müşteri analizinden çıkan sonuçlara göre yıl boyunca yapılan alışverişlerin yüzde 42’si Marmara Bölgesi’nde gerçekleşiyor. Marmara’yı yüzde 19 ile İç Anadolu Bölgesi ve yüzde 12 ile Ege Bölgesi takip ediyor. İl bazında bakıldığında Marmara’da İstanbul, İç Anadolu’da Ankara, Karadeniz’de Samsun, Akdeniz’de Antalya ve Adana, Doğu Anadolu’da Malatya, Ege’de İzmir, Güneydoğu Anadolu’da ise Gaziantep internetten en çok alışveriş yapan şehirler olarak öne çıkıyor.
İnternetten en çok alışveriş yapan iller İller arası sıralamada ilk 5’i İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Kocaeli oluşturken Antalya, Konya, Adana, Mersin, Balıkesir ve Gaziantep onları takip ediyor. Kadınlar ve erkekler ayrı ayrı bakıldığında da bu sıralama neredeyse hiç değişmiyor; kadınlarda Adana, erkeklerde ise Gaziantep bir adım öne çıkıyor.
Daha Fazlası İçin: Profesyonel Yönetim Şirketlerinin Yönetimsel İşlemlerini Kolaylaştırıyoruz.
Kentleşmenin artarak devam ettiği günümüzde özellikle şehirlerde ve şehirlere yakın bölgelerde pek çok yaşam alanına sahip, çok katlı site ve binaların yapımının ve tercih edilirliğinin arttığı görülmektedir. Söz konusu olan toplu yaşam alanlarında spor alanları, yürüyüş yolları, havuz, cafe, park vb. toplu kullanım alanları da görülmektedir. Bu tür sitelerin sayısında son zamanlarda ciddi bir artış yaşanmaktadır.
En çok ürün akıllı telefon İl bazında tahminlere paralel sonuçlar açıklayan Kliksa, en çok satılan ürünlere dair net açıklamalarda da bulunuyor. Kliksa verilerine göre Türkiye genelinde en çok akıllı telefon, televizyon, USB bellek, tablet bilgisayar, hafıza kartı, elektrikli süpürge, oto lastiği ve bebek bezi satın alınıyor.
Kadınlar ve erkekler için ayrı ayrı bakıldığında listeye tencere seti (kadınlarda) ve oto lastiği (erkeklerde) de giriyor.
Yılın yükseleni harici piller Türkiye genelinde en çok rağbet gören kategorilerse telefon, bilgisayar, elektrikli ev aletleri, anne ve bebek, oyuncak, oto aksesuarları, TV görüntü sistemleri ve beyaz eşya olarak sıralanıyor. Taşınabilir elektronik cihazların yükselişe geçtiği 2014 yılında harici pillerin öne çıktığını da ekleyelim.