Sosyal Medyanın Olanakları Nelerdir?
Gelişen teknoloji ve internetin olanakları ile birlikte artık herkes sosyal medya platformlarında boy gösteriyor. Teknoloji harikası olan ürünler ile birlikte her an her yerde sosyal medyada paylaşım yapabiliyoruz. Sosyal medyanın bu denli yaygınlaştığı ülkemizde sosyolojik olarak bir değerlendirme yapmamız gerekirse; Türk milleti sıcakkanlı, enerjik, teknolojik ürünlere yönelik hayranlık ve hemen sahip olma isteği ile genç nüfusun da etkisiyle adapte olma süreci kısa sürüyor. Hal böyle olunca sosyal medya da bir tanıtım aracı haline geldi. Son zamanlarda özellikle şirketlerin sosyal medya platformlarına yönelmesi de kaçınılmaz.
Sosyal medya alanında tanıtım amaçlayanlara tavsiye, farklı grupları karalayacak, küçültecek paylaşımlardan sakınmaları. Her alanda olduğu gibi sosyal medyanın da bir kuralı var haliyle. Bu açıdan bakıldığında hedef kitle üzerindeki algıda ortaya çıkan durum şu oluyor; ”X marka tanıtım faaliyetlerinde rakiplerinden çok kendi amaç ve ürünleri üzerine yoğunlaşarak daha etkili bir silah kullanıyor. Özellikle sosyal medyada logo ve kullanılacak kapak fotoğraflarında kaliteli imaj çalışmaları tercih edilmeli. Sosyal medya markaların kaliteyi ön plana çıkarması için en doğru adres. Yani, şirketlerin kullandıkları sosyal medya hesapları aslında birer kurumsal kimlik çalışmasıdır. Twitter, Facebook, LindedIn, Pinterest ve Intagram sosyal medya ağlarının en etkilileri. Bu platformlar aracılığıyla kullanıcılar her platformdaki paylaşımlarıyla kişisel ve kurumsal marka bilinirliklerini sağlıyorlar.
Daha Fazlası İçin: Web Tasarım Ajansından Ne Hizmetler Alabilirsiniz?
Markanız için web sitesi temini etmek istiyorsanız öncelikle yapmış olduğunuz iş ya da pazarlamakta olduğunuz ürün ve hizmetlerle ilgili ön çalışmalar yapılmaktadır. Sektör ile ilgili araştırmalar yapıldıktan sonra bilgiler toplanarak detaylı analizlerle birlikte ortaya bir yol haritası çıkar ve bu yol haritasıyla birlikte site konsepti belirlenmektedir.
Sosyal medya büyüyüp genişleyecek sözü bile artık iyice küçük kalıyor. Çünkü bu platform arkasına bakmadan hızlıca teknolojinin de katkılarıyla koşturuyor. Sosyal medya trendlerinde günümüzdeki en önemli 2 gelişme türü; mobil teknolojiler ve içerik pazarlama alanlarıdır. Mobil teknolojiler de, cihazların kullanım oranının tüm dünyada hızlı bir şekilde artmasına paralel olarak, sosyal medya da paylaşım ve etkileşim daha kolay oldu.
Şirketlerin en güçlü silahı haline gelen sosyal medyada var olmak bir zorunluluktur bundan sonra. Tanıtım aracı olan sosyal medyayı asla küçümsemeyin. Geniş kitlelere ulaşan ve tanınırlığı arttıran bu dev platform, en güçlü reklamcılık faaliyetini ifade eder. Ancak bunları yaparken, belli bir ücret karşılığı fake (sahte) hesaplar ve yumurta kafalar almanızın bir faydası olmaz.