Sosyal Medya Platformlarındaki ”Online” İtibar
Artan sosyal ağların sayıları işletmeler de farklı dijital platformlarda yer alarak, hedef kitlelerine tüm yollardan ulaşmaya çalışıyor. Tahmini şu an günlük 30 milyon tekil ziyaretçisi olan 15 sosyal medya ağı var. Artık markalar da birbirinden farklı niteliklere sahip bu sosyal medya kanallarına içerik üretmek için harıl harıl çalışır vaziyette.
Şirket olarak tüm bu uğraşlar sırasında bazı hesapları maalesef ihmal edilebiliyor. Hatta markanızın dijital itibarını kaybetmemek için, ihmal ettiğiniz hesaplardaki mesajlara ve geri dönüşlere karşılık vermediğiniz bir noktada, bu hesapları iptal etmeniz gerekebilir.
Markanızla müşterileriniz arasında bir bağ kurmak üzere açtığınız her hangi bir sosyal medya hesabınızda, mesela Twitter profil fotoğrafınız hala bir yumurtaysa, kullanıcılar tarafından sosyal medya hesabınıza vakit ayırmadığınız şeklinde algılanır hatta direk sizi fake (sahte) hesap olarak etiketlenebilirsiniz bile. Öncelikli olarak şirket veya marka sosyal ağ profil hesabınızı tam ve doğru doldurmanız size büyük yarar sağlayacaktır.
Sosyal medya hesabınızı ihmal ettiğiniz zaman, bununla ilgili hakkınızda kötü izlenim oluşması kadar, bu mecrada yapılan olumsuz yorumlara da müdahalede bulunamayabilirsiniz. Müşterilerinizin yaptığı olumsuz yorumları ve şikayetleri avantaja çevirerek onları tekrar kazanabilmek için hesabınızla ilgilenmeniz gerekiyor.
Peki sosyal medya hesaplarını daha aktif şekilde kullanmak için neler yapılabilir?
Daha Fazlası İçin: SSL Nedir ve Neden Gereklidir?
İnternet teknolojilerinin gelişmesiyle kullanımı yaygınlaşan web sitelerle ilgili olarak sıkça duyulan ve üzerinde durulan SSL, web sitesinin güvenilir olup olmadığını gösteren önemli bir sertifikadır.
Her yerde olmak yerine hedef kitleyi takip etmek
Firmaların sosyal medya hesaplarıyla ilgilenmemelerinin sebeplerinden biri de hedef kitlelerinin söz konusu sosyal medya ağını tercih etmeyen bir topluluk olmasıdır. Bu durumda en iyi yol, firmanızın hedefleri ile paralel bir sosyal medya profili oluşturmak olabilir. Bu nedenle herhangi bir ön çalışma yapmadan bütün sosyal ağlarda var olmak yerine hedef kitlenizi izleyerek onların tercih ettiği sosyal medya ağını keşfedebilirsiniz.
İçerik planı hazırlamak
Sosyal medya platformlarında aktif olabilmek için, bir sosyal medya içerik planı hazırlayabilirsiniz. Sosyal medyada etkileşim oluşturabilmek için içeriğinizin etkili olması çok önemli. İçeriği etkili kılmanın bir yolu da bunu doğru zamanda yayınlamaktır. Sosyal Medya Planınızı oluşturduktan sonra profilinizi takip etmeye ve paylaşımlarınızın zamanlamalarıyla meşgul olmaya başlayabilirsiniz.
Sosyal medya yönetim aracı kullanmak
Hootsuite, Buffer gibi sosyal medya yönetim araçları size Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram ve bunun gibi platformları yönetmeniz konusunda yardımcı olabilir. Bu araçlar sayesinde tek bir platform üzerinden tüm sosyal medya ağlarınızı yönetebilirsiniz. Ayrıca, paylaşımlarınızı önceden zamanlayarak yayınlayabilirsiniz.